راهپیمایی اعتراضی ارمنستانی‌ها علیه توافق قره‌باغ

راهپیمایی علیه توافق قره‌باغ با نظارت روسیه میان ارمنستان و آذربايجان در ایروان پایتخت ارمنستان ادامه دارد.

دو روز است مردم ارمنستان در مخالفت با توافق قره‌باغ که توسط نیکول پاشینیان امضا شده بود، در ایروان پایتخت ارمنستان دست به اعتراض زده‌اند.

از ساعت ۱۳:۰۰ در ارمنستان شهروندان در خیابان آزاتوتیون شهر ایروان تجمع کرده‌اند و توافق قره‌باغ را که توسط نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان امضا شده است، محکوم نمودند.

روز به‌روز اعتراضات به این توافق افزايش می‌یابد. مردم و احزاب اپوزیسیون دست به اعتراض زده و خواهان استعفای پاشینیان هستند و می‌گویند باید بهای تسلیم نمودن قره‌باغ را بدهد.

آرتور فانتیان رئیس حزب هایرنیک اپوزیسیون اعلام کرد، ما شکست نخورده و نخواهیم خورد. ما بسیار امیدواریم و پیروز خواهیم شد. باید پاشینیان استعفا دهد و این خواسته‌ی مردم است. باید همه‌ی احزاب جمع شده و در مورد این توافق گفتگو کنیم و آینده‌ی قره باغ را روشن کنیم.

فاهه انفیاجان جانشین رئیس پارلمان ارمنستان هم گفت، "پاشینیان بدون مراجعه به مردم و احزاب این توافق را امضا کرده است. به همین دلیل همه ناراضی هستند و ما هم می گوییم پاشینیان نمی‌تواند کشور را اداره کند و باید استعفا بدهد.

بعد از بیانیه‌ها، اعضای احزاب اپوزیسیون و مردم تا مقابل دفتر نخست وزیر راهپیمایی انجام دادند و اعلام کردند، نیکول پاشینیان باید استعفا دهد.

همچنین میان اپوزیسیون و حکومت تنش ایجاد شده است. مردم همچنین با اعتراض به دولت ترکیه اعلام کردند، این توافق را نمی‌پذیرند. همچنین اعلام کردند که به آنها خیانت شده است و آنها این توافق را نمی‌پذیرند چون ترکیه دست به اشغالگری زده است.