راهپیمایی آزادی: ما مطمئن هستیم، پیروز خواهیم شد

شرکت کنندگان در «راهپیمایی بزرگ آزادی» که به قلابان رسیدند گفتند: «همه باید صدایشان را بر آورند. ما با هم راه‌حل را پیدا می‌کنیم. ما مطمئن هستیم پیروز می‌شویم.»

«راهپیمایی بزرگ آزادی» با هدف تضمین آزادی جسمانی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان و حل مسئله کوردستان از طریق راه‌های دموکراتیک، از اول فوریه از قرس و وان آغاز شد. این راهپیمایی در روز پنجم ادامه دارد. راهپیمایانی که در شاخه وان شرکت داشتند، در مقابل ساختمان حزب برابری و دموکراسی خلق‌ها (دم پارتی) در منطقه قلابان شرنخ تجمع کردند. علیرغم سردی هوا راهپیمایان به برگزاری مراسم پرداخته و شعارهای «زنده باد مقاومت زندان‌ها» و «نه به انزوا، اکنون صلح» سر دادند.

شور و شوق زیادی در این تجمع وجود داشت و نماینده دم پارتی جولمرگ، اوزنور بارتن سخنرانی کرد. بارتن با بیان اینکه عبدالله اوجالان در انزوای شدید قرار دارد، گفت: «ما خواهان آزادی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان و راه‌حلی برای مسئله کورد هستیم. اول ژانویه در قرس و وان راهپیمایی را آغاز کردیم. ما روستا به روستا، محله به محله راهپیمایی می‌کنیم. خلق کورد راه‌حل می‌خواهند، خلق کورد می‌گویند رهبر ما باید آزاد شود و مسئله کوردها باید حل شود. همه کسانی که خواهان دموکراسی، آزادی، برابری و اتحاد هستند باید از این راهپیمایی حمایت کنند. صدایت را بلند کن. بیایید با هم این راه‌حل را پیدا کنیم. ما به خودمان باور داریم، ما پیروز خواهیم شد.»

فریده اندر و علی اورک نامزدهای شهرداری مشترک دم پارتی قلابان در سخنان خود ضمن خوشامدگویی به راهپیمایان خواستار رفع انزوا در امرالی شدند. همچنین عبدالله گون، رئیس مشترک دم پارتی منطقه نیز گفت: «ما نیز این راهپیمایی مقدس را تبریک می‌گوییم. ما می‌خواهیم مشکلات و مسائل اجتماعی ما و مسئله کوردستان از طریق گفتگو حل شود.»

این تجمع با شعار «در برابر انزوا دست به دست هم دهیم» به پایان رسید.

سپس راهپیمایان با کسبه دیدار کردند. راهپیمایان سپس به شهرک گوندک مله شرنخ خواهند رفت.