رهبر آپو راهی را پیش روی همه‌ی خلق‌ها می‌گذارد

جیمنا که فرزند پدری پرویی و مادری آلمانی است، پس از شناخت رهبر خلق کورد و الگوی پارادیگمای او، متوجه شد که این الگو راهنمای او خواهد بود و گفت: «او راهی را پیش روی همه خلق‌ها می‌گذرد».

جیمنا در کومونهای جوانان انترناسیونالیست کار می‌کند و گفت که او جنبش آزادی کورد را در تظاهرات «ژن ژیان آزادی» که در سال ۲۰۲۲ در ایران برگزار شد، شناخت. جینما می‌گوید که این مبارزه فقط برای کوردها نیست، بلکه باید در سراسر جهان گسترش یابد و این را بسیار مهم می‌داند.

جیمنا یکی از شرکت کنندگان در راهپیمایی انترناسیونالیستها است. او فرزند پدری پرویی و مادری آلمانی است. از طرف پدرش، ریشه‌های او به قوچاها که یکی از مردم ابیا یالا هستند، برمی‌گردد. جیمنا گفت که پدربزرگ و مادربزرگش قبلاً به زبان قوچا صحبت می‌کردند، اما اکنون این زبان را از دست داده‌اند و نمی‌توانند با آن صحبت کنند. او می‌گوید: «من به عنوان یک آلمانی بزرگ شدم، اما به عنوان یک فرد در دیاسپورا زندگی می‌کنم. ریشه‌های محلی من برای من بسیار مهم است و بزرگ شدن به عنوان یک آلمانی و پیوستن به چنین زندگی اجتماعی برای واقعیت من بسیار مهم است.» جینما این وضعیت را اینگونه بیان می‌کند: «درک من از سیاست و تحلیل من از اروپا این موضوع را آشکار کرد. و اکنون در حال تلاش برای ایجاد روابط با مردم محلی خود هستم.»

پ‌ک‌ک در مبارزه‌ام به من کمک می‌کند

جیمنا به مبارزات جنبش آزادی کوردها برای تعیین سرنوشت و تقویت هویت خود اشاره کرد و گفت: «برای من بسیار سخت است که به عنوان یک آلمانی و اروپایی و همچنین یک پرویی از ابیا یالا بزرگ شوم. من از یک طرف واقعیت مردمی را دارم که مورد استثمار اروپا قرار گرفته‌اند و از طرف دیگر واقعیت آلمانی بودن را دارم که نمی‌توانم با فرهنگ خود رابطه خوبی برقرار کنم. من باید با این دو هویت رابطه برقرار کنم. مبارزه سختی است اما در عین حال بسیار زیباست. جنبش آزادی کورد در این مبارزه به من کمک زیادی می‌کند.»

ارزش‌های سرمایه‌داری نابود می‌شوند

جیمنا که وابسته خانواده‌اش است، درباره تحریفات سرمایه‌داری و ظلم می‌گوید: «خانواده من در پرو به ریشه‌های خود علاقه دارند و خانواده خوبی هستند، اما از طرف دیگر ارزش‌های سرمایه‌داری خانواده‌ام را نابود کرده است. نظام سرمایه‌داری در مسائلی مربوط به مسائلی مانند پول و دارایی و تقسیم ارث در درون خانواده درگیری ایجاد کرد. استثمار اولیه در ذهن صورت می‌گیرد. وقتی از مبارزات مردم محلی در پرو صحبت می‌کنم، این را به وضوح می‌بینم. به ویژه، دوره ساندینو لومینوسو (راه نور) و وحشت دولتی مردم پرو را به شدت تحت تأثیر قرار داد. همچنین، از زمانی که پدرم به آکادمی نظامی رفت، اکثر افرادی که در پرو می‌شناختم یا سرباز بودند یا فاشیست. افرادی که با طرز فکر نظامی و سلسله مراتبی زندگی می‌کنند به قدرت اهمیت بیشتری می‌دهند. آنها همیشه فکر می‌کنند چگونه می‌توانند دارایی بیشتری نسبت به همسایگان خود داشته باشند. به عبارت دیگر حقیقت این است که ذهنیت سرمایه‌داری و دولت داری قوی وجود دارد.»

هر بار که می‌روم چیزهای جدیدی می‌بینم

من می‌بینم که فاشیسم و ​​ظلم مستقیماً بر خانواده من تأثیر گذاشته است. این تحول فردی و اجتماعی هویت فرهنگی مردم ما را از بین می‌برد. این سیستم فاسد ارزش‌های آنها را نابود کرد و دین کاتولیک و پول را جایگزین آنها کرد. در واقع این تغییر بزرگ آنها را خوشحال نمی‌کند. آنها فکر می‌کنند که این درست نیست، اما می‌دانند که یک تناقض وجود دارد. آنها در این موضوع چنین درکی دارند، اما نمی‌خواهند کاری بکنند. در واقع من از داستان مردمم زیاد نمی‌دانم، اما هر وقت به آنجا می‌روم، مخصوصاً از نظر طبیعی، می‌بینم که آنها بسیار شبیه مردم کورد هستند. درک آنها از نحوه عملکرد طبیعت، رابطه بین انسان و طبیعت، و ارتباط بین همه چیز. شباهت بین دو خلق مختلف جهان ماهیت ما را نشان می‌دهد. ما همه مردم این دنیا هستیم.»

پارادیگمای رهبر عبدالله اوجالان

جیمنا با بیان اینکه وقتی با رهبر خلق کورد و پارادایم او آشنا شد، نمی‌دانست چگونه زندگی کند و چه کار کند، گفت که پس از مدتی فهمیده است که الگوی رهبر آپو او را در طول زندگی هدایت می‌کند. جیمنا گفت که هرچه بیشتر به پارادایم، به ویژه موضوع اکولوژی و همچنین به عنوان یک زن در آن عمیق‌تر می‌شود، ایدئولوژی آزادی زنان بیشتر بر اوتأثیر می‌گذارد. او گفت: «همچنین به عنوان یک زن باید خودمان را مستقلاً سازماندهی کنیم و این برای من بسیار مهم است و هیچ سازمانی جز ژنئولوژی ندیده‌ام که این همه انسان را گرد هم آورد. اگر ما بخواهیم برای جامعه سیاست کنیم، یک سیاست اساسی و خودسازماندهی یک ضرورت بزرگ است. این تنها راه سازماندهی بسیاری از مردم است. راه دیگری وجود ندارد. این قدرت زنان است. رهبر عبدالله اوجالان این را درک کرد و به زنان قدرت پیروزی داد. این یک چیز بسیار ارزشمند است و بسته به این می‌توانیم کل جهان را تغییر دهیم. من یکی از جوانان دوران سیاه هستم و این نه تنها به من امید داد، بلکه شور و شوق مبارزه را نیز به من داد. به همین دلیل پارادایم عبدالله اوجالان را برای همه جوامع مهم می‌دانم.»

عبدالله اوجلان یک شخص نیست، بلکه یک رهبر است

جیمنا با بیان اینکه بازداشت رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان را فقط بازداشتی جسمانی نمی‌دانم، گفت: «باید بازداشت عبدالله اوجالان را تلاشی برای بازداشت افکار او نیز تفسیر کنیم. این حمله به کنفدرالیسم دموکراتیک و ایده‌های ژنئولوژی و آزادی زنان است. او دیگر یک شخص نیست، او رهبر این جنبش است. آزادی جسمانی عبدالله اوجالان از نظر مبارزه برای آزادی مردم و مبارزه برای تعیین سرنوشت مردم بسیار مهم است. اندیشه و مبارزه او راهنمای همه خلق‌ها است. به لطف افکار و ایده‌های او، امروز همه ما در این راهپیمایی طولانی اینجا هستیم. لازم است که خانه‌ها و جوامعی که ما را محو می‌کنند را ترک کنیم و چهره خود را نشان دهیم و نشان دهیم که تعداد ما بسیار زیاد است . ما در خیابان‌ها فریاد می‌زنیم: «خلق‌ها با هم هستند و همه ما می‌خواهیم عبدالله اوجالان آزاد شود». اگر عبدالله اوجالان آزاد نباشد، ما نمی‌توانیم آزاد باشیم. نیروهایی که رهبری را گرفتند، نیروهایی هستند که می‌خواهند ما را هم بگیرند. همه چیز متصل و وابسته به هم است.»