رجایی فاید: ترکیه به جنایت وحشیانه‌ای علیه مردم عراق دست زده است

رجایی فاید عضو کمیته عربی آزادی برای رهبر آپو و ریاست مرکز مطالعات و تحقیقات کوردی در مصر و حضو شورای امور روابط خارجی مصر در سخنانی گفت: رژیم ترکیه پس از بر سر کار آمدن حکومت رجب طیب اردوغان، بیشترین جنایات را علیه خلق‌ها انجام داده است.

حملات دولت اشغالگر ترکیه از ۲۳ آوریل گذشته علیه خاک جنوب کوردستان آغاز شده است. همزمان حکومت اقلیم کوردستان در مقابل این تجاوزها و دخالت‌ها سکوت کرده است. در همین چهارچوب خبرگزاری روژنیوز گفتگویی با رجایی فاید عضو کمیته عربی آزادی برای رهبر آپو و رئیس مرکز مطالعات و تحقیقات کوردی مصر ترتیب داده است.

فاید تاکید می‌کند که رژیم ترکیه غیر از ثبت جنایات بسیار علیه خلق‌ها همزمان با سر کار آمدن رجب طیب اردوغان جنایات جدیدی انجام می‌دهد که آن هم حمله به مناطق تحت کنترل عراق می‌باشد. رژیم ترکیه در همین چهارچوب از هرگونه سلاح شیمیایی و ممنوعه که توسط جامعه‌ی بین‌المللی ممنوع شده است، استفاده کرده و تعداد زیادی از شهروندان عراقی ساکن مرزها را هدف قرار می‌دهد.

وی گفت؛"این حملات کامل کننده‌ی پروژه‌ی زنده کردن و تاسیس دوباره‌ی امپراتوری عثمانی هستند که استان موصل و بخشی از خاک عراق را دربر گرفته و از مرزهای ترکیه و عراق آغاز شده و در خارج از آن، کرکوک و شنگال و موصل و بخشی از خاک سوریه را شامل می‌شود."

رجایی فاید همچنین از اتحادیه‌ی عرب درخواست می‌نماید تا در مقابل این تجاوزها و دخالت‌های خارجی ترکیه در امور کشورهای عربی بایستند. وی گفت؛"ما انتظار داریم اتحادیه‌ی عرب کاری در این رابطه انجام دهد و باید با فکر زنده کردن دوباره‌ی امپراتوری عثمانی با هدف اشغال سرزمین‌های عربی و تصاحب خلق‌های عرب که ۵ سده است با این درد و رنج گرفتار هستند، اقدامی انجام دهند. در حقیقت این سکوت کشورهای عربی و سیاستمداران عراقی هیچ بهانه‌ای ندارند و اینها هم غیر از سکوت حکومت اقلیم کوردستان می‌باشد."

به عقیده‌ی رجایی فاید سکوت این طیف‌ها سبب شده است تا ترکیه حملات و جنایات خود را با هدف اشغالگری افزایش دهد. وی همچنین پیش‌بینی می‌کند که خیابانهای عربی در این رابطه کاری کنند. وی لازم می‌داند که مسئولین کشورهای عربی نیز در این رابطه اقدام نمایند و گفت؛"خوب می‌دانیم که خیابان‌های عربی هر حمله و اشغالگری را با هر روشی که باشد رد می‌کنند."

این نویسنده‌ی مصری از خلق‌ها و کشورهای عربی و سندیکاها و سازمان‌ها و نیروهای سیاسی درخواست می‌کند، هیچگونه اشغالگری در این مناطق را که ترکیه طی چند سال اخیر آغاز نموده و تا به امروز نیز ادامه دارد، نپذیرند. به ویژه در مورد خلق‌های عراق که به شیوه‌های وحشتناک علیه آنها مرتکب جنایت می‌شوند و با به کارگیری سلاح شیمیایی و ممنوعه سبب قتل‌عام و ژنوساید آنها می‌شوند.

فاید در پایان اظهار داشت، نیروهای عربی و خلق نگران این موضوع هستند. به همین دلیل باید با هر روشی با حملات و جنایت رژیم ترکیه مقابله کنند و مردم همه‌ی راه‌های ممکن را امتحان کنند تا از اموال و خانه‌های خود در مقابل اشغالگری‌های وحشیانه‌ی ترکیه دفاع نمایند.