روزنامه انگلیسی مدارک استفاده ترکیه از سلاح شیمیایی در حمله به کوردها را منتشر کرد

روزنامه مورنینگ ستار تصاویر سه گریلای ه.پ.گ/ یژا ستار را پخش کرده است که در عرصه آواشین در بمباران شیمیایی ارتش ترک به شهادت رسیده‌اند. این روزنامه می‌افزاید ترکیه برای چندمین بار از سلاح شیمیایی در حمله به کوردها استفاده کرده، اما جهان همچنان ساکت است.

روزنامه انگلیسی (morning star) با تیتر «ستار تصاویر استفاده دولت ترکیه از سلاح شیمیایی علیه کوردها را منتشر می‌کند»، مدارکی از بکارگیری سلاح شیمیایی در جنگ علیه گریلاهای کوردستان را آشکار کرده است.

روزنامه مورنینگ ستار در این گزارش عکس‌ها و ویدیوهایی از گریلاهای شهید در عرصه آواشین منتشر کرده است که به گفته این روزنامه در ٣ می به شهادت رسیده‌اند و بر بدن آنان اثر هیچ زخم و یا جراحتی دیده نمی‌شود و این خود دلیلی است که دولت ترکیه آنان را با سلاح شیمیایی به شهادت رسانده است.

این روزنامه در ادامه می‌افزاید که سربازان ترک جسد یک زن گریلا را که به احتمال زیاد در تونل‌های جنگ به شهادت رسیده بیرون آورده و سربازان ترک در حرف‌هایشان استفاده از اسلحه شیمیایی علیه گریلاهای کوردستان را به یکدیگر تبریک می‌گویند.

مورنینگ ستار خاطرنشان کرده است که پیش از مسئولین ک.ج.ک و پ.ک.ک بارها در مورد استفاده ترکیه از سلاح شیمیایی در حمله به کوردها هشدار داده‌اند که این امر نقض پیماننامه ممنوعیت استفاده از سلاح‌های شیمیایی منعقد شده در سال ١٩٩٧ است که دولت ترکیه نیز آنرا امضا کرده است.

این روزنامه در ادامه می‌افزاید که دولت ترکیه بصورت مداوم در حمله به کوردها سلاح شیمیایی را بکار گرفته است، به گفته این روزنامه رژیم ترکیه در حمله به شنگال و کمپ پناهندگان مخمور و همچنین در حمله اکتبر ٢٠١٩ به سریکانی نیز از بمب فسفری علیه کوردها استفاده کرده است. روزنامه مورنینگ ستار در ادامه می‌افزاید که آنچه جالب توجه است موضع سازمان‌های بین‌المللی است که در مقابل کشتار کوردها با سلاح شیمیایی توسط ترکیه به سکوت خود همچنان ادامه می‌دهند.