روزنامه‌های عربی: اسرائیل در حال طراحی از میان برداشتن پروژه هسته‌ای ایران است

روزنامه‌های عربی در خصوص برنامه‌های ارتش اسرائیل برای از میان برداشتن پروژه هسته‌ای ایران، عقب‌نشینی آمریکا از افغانستان مطالبی را منتشر کرده‌اند

اسرائیل طرح‌ها و برنامه‌های خود را علیه ایران فاش کرده است

در خصوص امور اسرائیل، روزنامه شرق الاوسط نوشته است: بر اساس منابع نظامی موثق در تل آویو،  آویو کوخاوی ریاست مشترک ستاد ارتش اسرائیل در دیدار خود از واشنگتن در هفته گذشته پیامهای کاملا آشکاری را در رابطه با احتمال بازگشت دولت ایالات متحده آمریکا به برجام، به مسئولان آمریکایی داده است. در این پیامها، احتمال حمله نظامی از سوی اسرائیل، احتمالات دیگری نیز مطرح شده‌اند. طبق تحلیلهای آلکس فیشمن، روزنامه‌نگار نظامی روزنامه یدیعوت آحارونوت، کوخاوی که مدت یک هفته در واشنگتن ماند، با شرکت در یک نشست با ژنرال‌های آمریکایی و دیدار با سایر مقامات آمریکایی مانند لوید آوستین وزیر دفاع، مارک میلی ریاست ستاد ارتش آمریکا، جک سولیوان مشاور نظامی امنیت ملی و ویلیام برنز مدیر سیا، طرح‌های زیادی را با مقامات آمریکایی در میان گذشته است. همچنین به این مقامات اعلام کرده است که اسرائیل برای از میان برداشتن پروژه هسته‌ای نظامی ایران، یک سال قبل از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تصمیم نهایی خود را گرفته است.

تخلیه پایگاه نظامی بگرام به منظور تسهیل کنترل افغانستان از سوی طالبان

در خصوص عقب‌نشینی نیروهای امریکایی در افغانستان، روزنامه العرب نیز نوشته است که تخلیه پایگاه نظامی بگرام و کابل از سوی ایلات متحده آمریکا و تحویل آن به مسئولان ارتش افغانستان، تلاش‌های طالبان را برای کنترل کامل افغانستان آسانتر می‌کند. مقامات نظامی آمریکا نگران هستند که بعد از اتمام خروج نیروهای آمریکایی در ماه سپتامبر، مسائل امنیتی ایجاد شده و در نتیجه جنگ داخلی جدیدی در این کشور آغاز شود.

پایگاه نظامی بگرام مرکز اصلی عملیاتهای استراتژیک آمریکا در افغانستان است. در این مرکز بوده است که جنگ بیست ساله آمریکا علیه طالبان و سازمان القاعده بعد از حملات یازده سپتامبر فرماندهی می‌شد.