ریاست مشترک کنگره جامعه دمکراتیک: راه حل و دیالوگ آدرس‌های امرالی هستند

بردان اوزترک ریاست مشترک کنگره جامعه دمکراتیک اعلام نمود که خلق کورد به هیچ نحوی سر تسلیم فرود نیاورده و گفت: راه حل مسئله کورد دیالوگ بوده و آدرس آن نیز در امرالی، آقای اوجالان است. 

بردان اوزترک ریاست مشترک کنگره جامعه دمکراتیک و صالحه آیدنیز و کسکین باییندر روسای مشترک حزب مناطق دمکراتیک، دیدارهای خود را در منطقه ادرنه ادامه می‌دهند. عمر اوجالان نماینده حزب دمکراتیک خلق‌ها اعضای MYK و پارلمان و دیگر اعضای حزب نیز به برنامه‌های روسای کنگره جامعه دمکراتیک پیوستند.

هر سه بعد از دیدار خود با اصناف و مردم در مرکز این شهر با مردم ملاقات کردند. بعد از خاتمه این دیدارها، به منطقه جیحانیه رفته و با خلق دیدار کردند.

نابودگران نابود شده‌اند

بردان اوزترک ریاست مشترک کنگره جامعه دمکراتیک در این نشست سخنرانی کرده و اعلام نمود که حملات حاکمیت علیه کورد افزایش یافته و در این باره اظهار داشت: تلاش می‌کنند کورد را از بن، از تاریخ آن نابود سازند. خلق ما چرا به منطقه جیحان آمده است؟ چون روستاهای آنها را در کوردستان به آتش کشیدند و آنها را ناگزیر کوچ و مهاجرت کردند. با این وجود  خلقمان در جیحان نیز مانند هر جای دیگری زبان و فرهنگ خود را حفظ کرده است و در این برهه زمانی با قتلعام، با نسل‌کشی نابودی نمی‌شود. می‌خواهند خلق کورد را نابود کنند، اما خودشان نابود می‌شوند.

آدرس امرالی است

اوزترک خاطرنشان ساخت که تلاش می‌کنند خلق کورد را ناچار به تسلیم کنند. راه حل مسئله کورد دیالوگ است، آدرس آن نیز آقای اوجالان در امرالی است. باید خلق کورد را به خوبی بشناسید، از کورد می‌خواهید که در مقابل شما سر تعظیم فرود بیاورد. اما کورد هیچگاه در مقابل شما سر تسلیم فرود نمی‌آورد.

به زندان آمد بنگرید

بعد از سخنرانی اوزترک، ریاست مشترک حزب مناطق دمکراتیک، صالحه آیدنیز سخنرانی کرده و اعلام نمود که خلق کورد علیه سیاستهای نابودی علیه خلق کورد، یکصد سال است که مبارزه می‌کند. هر دولتی که در مسند قدرت قرار بگیرد، سیاستهای امنیتی را به در مقابل کورد دنبال می‌کند. اما لازم است کسانی که بر این سیاستها اصرار می‌کنند نگاهی به زندان آمد بیندازند. در سالهای ١٩٩٠ تمامی روستاها را به اتش کشیدند، افرادی که در جریان این سال‌ها با عنوان قاتلان مجهول از میان رفتند، همچنان ناشناخته باقی مانده و در مقابل خلق نیز دست از مطالبات خود برنداشته‌اند. خلق در مقابل آنان سر تعظیم فرود نیاورده و با عزمی نستوه همچنان مبارزه را دنبال می‌کنند.

اوجالان خود راه حل است

آیدنیز در بخش دیگری از سخنرانی خود اظهار داشت  اگر ترکیه مسئله کورد را با راهکارهای دمکراتیک حل نکند، بسیاری از فرصت‌ها از دست می‌روند و در این باره افزود: مخاطب حل مسئله کورد آقای اوجالان است. ائتلاف فاشیستی به منظور تثبیت سیستم خود آقای اوجالان را به انزوا کشانده و در حصر قرار داده است. اگر واقعا خواستار حل مسئله کورد هستند باید انزوای تحمیلی علیه آقای اوجالان را رفع کنند.

آیدنیز در خاتمه سخنان خود خواهان حمایت خلق از اعتصاب کنندگان در زندان شده و از خلق درخواست نمود که از مطالبات دمکراتیک زندانیان حمایت کنند.