رئیس مشترک زندانی دف‌گ دست به اعتصاب غذا زد

دجله مفتی‌اوغلو، رئیس مشترک انجمن روزنامه‌نگاران دجله و فرات (دف‌گ) و سردبیر خبرگزاری مزوپوتامیا (MA) در زندان بسته زنان سینجان، جایی که او در آن زندانی است، دست به اعتصاب غذا زد.

در شصت و چهارمین روز از اعتصاب غذای زندانیان سیاسی در زندان‌ها با خواست آزادی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان و راه‌حل دموکراتیک برای مسئله کوردی، دجله مفتی‌اوغلو، رئیس مشترک دف‌گ نیز اعلام کرد که اعتصاب غذا را آغاز کرده است.

دجله مفتی‌اوغلو در بیانیه‌ای که از طریق وکلای خود منتشر کرد، اعلام کرد که تا ۵ فوریه به اعتصاب غذا ادامه خواهد داد.

پیام دجله مفتی‌اوغلو به این شرح است: «ما در واقعیتی در ترکیه زندگی می‌کنیم که در آن هر کسی که حقیقت را می‌اندیشد، در مورد آن حرف می‌زند و می‌نویسد زندانی می‌شود. در واقع می‌دانیم که آنچه زندانی و منزوی می‌شود حقیقت است. اعتصاب غذا در زندان‌ها علیه انزوا ادامه دارد. انزوا و نیست‌انگاری تحمیل شده به آزادی بیان، حقیقت، دموکراسی و آزادی ناشی از سیاستی است که در زندان امرالی دنبال می شود. برای از بین رفتن این همه تاریکی، انزوا باید شکسته شود. من به عنوان روزنامه‌نگاری که فعالیت‌های حرفه‌ای‌اش جرم‌انگاری و زندانی شده است و شخصاً عواقب بی‌قانونی را تجربه کرده‌ام، صدای خود را در برابر سکوت ایجاد شده بلند می‌کنم. من از همه می‌خواهم که صدای خود را بلند کنند تا حقیقت در تاریکی باقی نماند.»