صالحه آیدنیز: اوجالان مخاطب حل مسئله کورد است

صالحه آیدنیز ریاست مشترک حزب مناطق دمکراتیک اعلام نمود که در رابطه با مخاطب راه حل مسئله کورد، موضع مشخص بوده و در این باره افزود: خلق کورد در نوروز سال گذشته صراحتا آقای عبدالله اوجالان را به عنوان مخاطب اصلی حل مسئله کورد را اعلام کرده است.

صالحه آیدنیز ریاست مشترک حزب مناطق دمکراتیک پیش از گشایش دفتر مرکزی حزب مناطق دمکراتیک در بیگوی استانبول، در بخش سازماندهی حزب مناطق دمکراتیک حضور پیدا کرد. نمایندگان احزاب سیاسی، جامعه مدنی، سازمان‌های حرفه‌ای و صدها نفر از شهروندان کورد در این مراسم شرکت کردند.

در این مراسم اردال آوجی نماینده حزب مناطق دمکراتیک شهر، افتتاح دفتر مشاوران مرکزی حزب مناطق دمکراتیک استانبول را تبریک گفته و برای آن آرزوی موفقیت نمود. آوجی در این مراسم اظهار داشت که حزب مناطق دمکراتیک شریک ائتلافی حزب مناطق دمکراتیک بده و از نقش مهمی برخوردار است.

ماهر گوربوز به نمایندگی از نیروهای مبارزه متحد سخنرانی کرده و اظهار داشت: حزب مناطق دمکراتیک، در مبارزه برای آزادی کوردستان از نقش مهمی برخوردار است. از همین رو برای این حزب آرزوی موفقیت دارم.

بعد از سخنرانی ماهر گوربوز صالحه آیدنیز سخنرانی کرده و اعلام نمود که برای آزادی تلاش‌های زیادی در جریان بوده است. آیدنیز در بخشی از سخنرانی خود ضمن اشاره به اهمیت فرایند کنونی اظهار گفت: برای پیشبرد دمکراسی در کوردستان و ترکیه تلاش‌های فراوانی برای آزادی صورت می‌گیرد و می‌توان به خروج از ظلم و ستم امیدوار بود. همانگونه که خلق کورد نهادهای کورد هیچگاه قدمی به عقب برنداشته‌اند، همانگونه که در مقال فاشیسم مبارزه خود را در کوچه‌ها و محلات ادامه داده‌اند، در مقابل با فاشیسم مبارزه خواهند کرد. خلق کورد ۴۰سال است که در مقابل ذهنیت فاشیستی مقاومت می‌کند.

انزوا باعث ایجاد بحران شده است

صالحه آیدنیز با اشاره به رهبر خلق کورد، عبدالله اوجالان اظهار داشت: انزوا باعث ایجاد بحران می‌شود. در امرالی انزوایی مطلق در جریان است. در نتیجه هم اکنون ترکیه به زندانی بزرگ تبدیل شده است. قتل زنان، اقدامات غیر قانونی و انکار اراده خلق‌ها ریشه در انزوای تحمیل شده بر امرالی دارد. سیستم پلید اساسا ریشه در انزوا دارد. خلق کورد با دوستان و هوالان خود سرانجام انزوا را در هم می‌شکند. کسانی علیه فاشیسم بپا خاسته‌اند و کسانی که دمکراسی را مطالبه می‌کنند، باید در مقابله با انزوا موضع بگیرند.

خلق کورد در مورد مخاطب مسئله کورد نظر خود را اعلام کرده است

آیدنیز در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت که در ترکیه بزرگترین مسئله، مسئله کورد بوده و در این باره گفت: این مسئله تنها مسئله کورد نبوده مسئله تمام خلق‌هاست. همچنین مخاطب حل مسئله کورد هم آقای اوجالان است. آقای اوجالان سالیان درازی است که برای حل مسئله کورد در تلاش است. اما حاکمیت و اپوزیسیون در پی ایجاد مخاطب‌های دیگر هستند. اگر حاکمیت و اپوزیسیون دنبال مخاطبی مشروع هستند، ۳ میلیون شهروند با امضای خود، آقای اوجالان را نماینده و مخاطب مسئله کورد و اراده خود معرفی کرده‌اند. در سال‌های ۲۰۱۳-۲۰۱۵ ما امیدهای دست‌یابی به صلح  را مشاهده کردیم. خلق کورد خواهان دست‌یابی به صلح بود. خلق کورد در نوروز صراحتا مخاطب خود را اعلام کرد. مخاطب حل مسئله کورد آقای عبدالله اوجالان است.

زمان آزادی فرا رسیده است

صالحه آیدنیز در بخش دیگری از سخنان خود ضمن اشاره به تلاش‌ها و مبارزات حزب مناطق دمکراتیک در خاتمه سخنان خود اظهار داشت: ما در ادانا، ازمیر و استانبول نمایندگی حزبمان را افتتاح می‌کنیم و سازماندهی حزبیمان را گسترش می‌دهیم. ما از سنت مبارزاتی ۴۰ ساله برخورداریم و در اژه، مرمره و دریای مدیترانه به عنوان کوردستانی سازمان خود را ایجاد و گسترش می‌دهیم. زمان آزادی کوردستان و دمکراتیک شدن ترکیه فرا رسیده است.