سازمان ESP استانبول دست به اعتصاب غذای سه روزه خواهد زد

اعتصاب غذای زندانیان پ‌ک‌ک و پاژک دو ماه را پشت سر گذاشت. به منظور حمایت از این اعتصاب غذا، سازمان استانبول ESP از فردا به مدت ۳ روز اعتصاب غذا را آغاز می‌کند.

برای آزادی جسمانی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان، زندانیان پرونده پ‌ک‌ک و پاژک از ۲۷ نوامبر ۲۰۲۳ دست به اعتصاب غذا زده‌اند. به منظور حمایت از اعتصاب غذای دوره‌ای، سازمان استانبول حزب سوسیالیست ستمدیدگان (ESP) اعلام کرده است که اعتصاب غذای ۳ روزه خود را از ۲۴ ژانویه آغاز خواهد کرد.

لیلا جان، مدیر ESP استانبول در مورد این موضوع با خبرگزاری فرات (ANF) صحبت کرد. لیلا جان با بیان اینکه درک و رویکرد شوونیستی اجتماعی در میان جنبش چپ و زحمتکشان تغییری نکرده است،گفت: «هنوز هم با این درک و رویکرد به جنبش آزادی کوردها نگریسته میشود و تاکید کرد که ما از رویکرد اعتصاب غذا بخوبی درمییابیم که تاثیر شوونیسم تا چه اندازه قوی است.»

لیلا جان گفت: «وقتی صحبت از مبارزات آزادی کوردها می‌شود، جنبش کارگری چپ همیشه یک قدم عقب است. ما بارها دیده‌ایم که این خط سیاسی سوسیال شوونیستی تغییر نکرده است. یکی از دلایل آن شوونیسم است. اعتصاب غذا به دلیل نفوذ شوونیسم در چپ کارگری بی‌پاسخ مانده است، بنابراین باید بیش از پیش در دستور کار قرار گیرد. می‌بینیم که از مبارزات آزادی فلسطین حمایت می‌شود، اما هیچ اعتراضی به سیاست‌های اشغالگرانه و اشغال روژاوا وجود ندارد. مطمئناً ما از فلسطین صیانت خواهیم کرد و در برابر اشغال روژاوا خواهیم ایستاد. به عنوان سوسیالیست، این رسالت و موضع‌گیری ماست. اقداماتی که در دوران عفرین علیه دانشگاهیان صلح دوست صورت گرفت، اقداماتی که در شبنم کورور فینجانجی انجام شد، همه آن را دیدند. اخیراً، عدالت کایا، نماینده دم پارتی، به دلیل صحبت در مورد انزوای آقای اوجالان به مرگ تهدید شد. همه اینها برای ترساندن افرادی است که از مسئله کوردها صحبت می‌کنند. آنها با این سیاست فشار سعی دارند جلوی صحبت درباره انزوا را بگیرند.»

لیلا جان از تصمیم اعتصاب غذای ESP صحبت کرد و گفت که رژیم به ویژه فشار بر زندان‌ها را افزایش داده است.

لیلا جان با اعلام اینکه سیستم انزوا به تمام زندان‌ها سرایت کرده است، اعلام کرد که اعتصاب غذا علیه انزوا در امرالی، در خارج از زندان زیاد در دستور کار قرار نگرفته است. لیلا جان اظهار داشت که به عنوان ESP می‌خواهند نفوذ شوونیسم بر جنبش سوسیالیستی ترکیه را بشکنند، به همین دلیل تصمیم گرفتند که دست به اعتصاب غذا بزنند.

لیلا جان گفت: «به همین دلیل است که ما اعتصاب غذا را در همه پلتفرمها در دستور کار قرار می‌دهیم. تلاش می‌کنیم نفوذ شوونیسم را بشکنیم، از تحصن عدالت بازدید می‌کنیم، می‌خواهیم آن را در دستور کار نگه داریم. ما تلاش می‌کنیم به میدان‌ها بیاییم، به نوعی با واکنش چپ کارگران می‌توانیم این محاصره را بشکنیم، ما به عنوان حزب سوسیالیست مستضعفان برای آنکه این حمایت را در خارج از زندان  افزایش خواهیم دهیم و آن را در دستور کار نگه داریم، به مدت ۳ روز در تاریخ ۲۳،۲۴،۲۵ ژانویه شروع به اعتصاب می‌کنیم.»