سفیر ایران کرونا گرفت یا کشته شد؟

حسن ایرلو احتمالا همان عبدالرضا شهلایی از فرماندهان ارشد سپاه قدس بود

به دنبال تناقض‌گویی‌های مقامات ایرانی در مورد هویت واقعی حسن ایرلو، شخصی که سفیر ایران در یمن معرفی شد، اکنون احتمال اینکه او عبدالرضا شهلایی از سران سپاه قدس باشد قوی شده و گفته می‌شود او در حمله هوایی عربستان کشته شده و دلیلش مرگش، کرونا نبود.

حسن ایرلو که بود، در یمن چه می‌کرد و چطور کشته شد!

طبق روایت رسمی تهران، او سفیر ایران در یمن بود، در صنعا به کرونا مبتلا شد و وقتی به ایران رسید در اثر بیماری فوت کرد.

شواهد نشان می‌دهد حکایتی که تهران می‌گوید احتمالا یک داستان ساختگی باشد.

احمد نادری از نمایندگان مجلس ایران در حساب توئیتر خود از حسن ایرلو به عنوان "شهید" نام برده و نوشته این دومین بار است که کشور تکفیری مدعی اسلام، سفیری را از ما می‌گیرد. منظور او از این سخنان، عربستان سعودی است.

ادعای قتل ایرلو از آنجا قوی بنظر می‌آید که در روزهای اخیر گفته شد جنگدەهای عربستان سعودی اقدام به بمباران بیمارستان بیماران کرونایی در صنعا کرده؛ جایی که ایرلو هم در آنجا بستری بود.

خبرگزاری رسمی ایران در گزارشی نوشت حسن ایرلو به نام "سردار شهلایی" نیز شناخته می‌شد. ایرنا این جمله را پس از مدتی از گزارش خود حذف کرد. جمله‌ای که نشان از پیچیدگی این معما دارد.

اگر کسی که حاج حسن ایرلو سفیر ایران در یمن معرفی می‌شود همان عبدالرضا شهلایی باشد، باید گفت او یک دیپلمات نبود. او یک فرمانده ارشد سپاه قدس بود که آمریکا برای کشتنش ١۵ میلیون دلار جایزه تعیین کرد. سازمان مجاهدین خلق می‌گوید او فرمانده عملیات علیه کمپ اشرف در عراق بوده. هیچ عکس یا ویدئویی از عبدالرضا شهلایی در رسانه‌ها وجود ندارد. 

کسی که سفیر ایران در یمن معرفی می‌شود احتمالا همان سفیر سپاه در صنعا باشد که جنگ حوثی‌ها علیه دولت یمن را اداره می‌کند.

اینکه حسن ایرلو همان عبدالرضا شهلایی بوده، یا اینکه او در اثر بیماری مرد یا کشته شد، چندان مهم نیست. مهم نقشی است که او در صنعا ایفا می‌کرد.

فعالیت‌های برون مرزی جمهوری اسلامی فقط مردم ایران را فقیر و پریشان نکرده است.

ایرلو و سازمانش چیزی بجز جنگ و ویرانی به یمن نبرده‌اند.

تاکنون ده‌ها هزار یمنی کشته شده، تعداد بیشتری زخمی و ناقص شده‌اند، صدها هزار نفر آواره شده‌اند و میلیون‌ها نفر از جمله کودکان در قحطی، گرسنگی می‌کشند.

یک فاجعه تمام عیار بشری که علاوه بر تهران، ریاض و یاران طرفین هم در آن شریکند.