سفیر رژیم فاشیست ترکیه در بیروت روزنامه النهار را تهدید کرد

سفیر دولت فاشیست ترکیه در لبنان به دلیل آنکه سرکیس کاسارگیان، روزنامه‌نگار النهار با جمیل باییک ریاست مشترک ک.ج.ک مصاحبه‌ای انجام داده است روزنامه‌نگاران النهار را تهدید کرد.

علی بارش الیسوی سفیر دولت فاشیست ترکیه به دلیل دیدار چند روز پیش سرکیس کاسارگیان روزنامه‌نگار روزنامه‌ی النهار با جمیل باییک ریاست مشترک شورای رهبری کنفدرالیسم جوامع کوردستان ک.ج.ک گفته بود؛'اینها برای پ.ک.ک تبلیغ کرده و سخنگوی آنها هستند.'  ‏کاسارگیان روزنامه‌نگار لبنانی در صفحه‌ی فیسبوک خود پاسخ بیانیه علی بارش الیسوی سفیر ترکیه را داد و گفته بود؛"اظهارات الیسوی تهدیدی پنهانی در چهارچوب برهم زدن ارتباط دوستانه میان لبنان و ترکیه هستند."

‏کاسارگیان در پیام خود با یادآوری مصاحبه روزنامه‌نگاران رسانه‌های ترکیه مانند دیدار محمد علی بیراند که در دهه ۹۰ برنامه سیاسی با نام" روز سی و دوم" که در آن با رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان دیدار کرده بود، همچنین در رابطه با دیدار دوغو پرینچک رئیس حزب وطن ترکیه صحبت کرد و گفت؛" ده سال پیش نیز همان وضعیت وجود داشت. دولت ترکیه اتهاماتی مانند 'صحبت با سازمان تروریستی و توافق پنهانی' را رد کرد، چون برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری ترکیه این تبلیغات‌ها را انجام می‌داد. سفارت ‌ترکیه چگونه آنها را آشکار می‌کند؟"

کاسارگیان همچنین اعلام کرد؛"چند ماه پیش روزنامه‌نگاران ترکیه دیداری با محمد الجولانی رئیس تبهکاران گروه تحریر الشام منتشر کردند." وی همچنین اعلام کرد؛"بسیاری از دستگاه‌های رسانه‌های نامدار و بزرگ جهان مانند بی‌بی‌سی و روزنامه‌های واشنگتن پست و گاردین و غیره با آقای جمیل باییک دیدارهایی انجام داده و سخنان او را منتشر کردند. من هنوز در مورد این حقیقت چیزی نگفته‌ام."

کاسارگیان در پایان اعلام کرد؛"بیانیه‌ی سفارت ترکیه در لبنان تهدید پنهانی بود در چهارچوب برهم زدن ارتباط دوستانه و برادری میان لبنان و ترکیه. همزمان قبل از هرچیز حمله به رسانه‌های ترکیه بود."

وی همچنین گفت؛"به جای این اتهامات بی‌اساس من می‌خواستم پاسخی دریافت کنم. دفاع از جوهر و معنی کار رسانه‌ای و روزنامه‌نگاری امری است که من به آن افتخار می‌کنم."