شعار نوروز ٢٧٢٢ مرسین ترکیه: آزادی برای رهبر اوجالان

در مرسین هزاران تن در مراسم نوروز شرکت کرده و خواستار آزادی عبدالله اوجالان رهبر خلق کورد شدند و شعار "بدون رهبری زندگی ممکن نیست" و "پ.ک.ک خلق است و خلق اینجاست" را تکرار نمودند.

امسال با شعار «زمان، زمان آزادی است» در منطقه چوکوراوای ترکیه در ۵ شهر و ۲ منطقه مراسم نوروز برگزار می‌شود. تدارکات نوروز در منطقه پایان ‌یافته و روز گذشته در مرسین مراسم‌ آغاز شدند. مراسم مرسین در میدان ترمل با جوش‌وخروش برگزار شد. میدان با رنگ‌های گوناگونی تزئین ‌شده بود، پلاکاردهای «حصر را پایان دهید و فاشیسم را شکست دهید» و «نوروز گرامی باد« و «کمال کورکوت زنده است» در همه جا دیده می‌شد. هزاران زن و مرد و کودک پرچم و نشانه‌های نوروز و رنگ‌های سبز و سرخ و زرد را در دست گرفته و شعار زنده‌باد نوروز را سر دادند.

زنانی که با لباس ملی خود در مراسم حضور یافته بودند، در میدان به خواندن سرود و رقص و پای‌کوبی پرداختند. در میدان نوروز شعارهایی مانند "زنده‌باد رهبر آپو"، "بدون رهبری زندگی ممکن نیست"، "پ.ک.ک خلق است، خلق اینجاست"، "زنده‌باد مقاومت زندان‌ها" تکرار شد. ه.د.پ، د.ب.پ، ت.ژ.آ، ه.د.ک، شورای مادران صلح مرسین، نیروهای کار و دمکراسی مرسین، فاطمه کورتولان و رضوان توران نمایندگان پارلمان ه.د.پ مرسین و جانان یونجه رییس کل س.ی.ک.پ، الیف توران رئیس‌کل حزب انقلابی متحد، نبیه مرت ترک رییس‌کل هلکلاراف، سری ساکیک سیاستمدار کورد و هزاران تن در این مراسم شرکت نمودند.

برنامه‌های نوروز با ادای احترام آغاز شد. پس ‌از ادای احترام همه یکصدا شعارهای «بژی سروک آپو» و «شهید نامرن» را سردادند. بدریه کوش و هوشیار ساری‌یلدیز رؤسای مشترک ه.د.پ مرسین سخنرانی آغاز برنامه را پیشکش کرده و عید نوروز را به همه تبریک گفتند. سپس رضوان توران نماینده‌ی پارلمان ه.د.پ گفت که آینده از امروز بهتر خواهد بود. سپس جانان یوجه رییس‌کل س.ی.ک.پ و الیف توران رییس حزب انقلابی متحد صحبت کرده و به مبارزات متحد علیه فاشیسم و تقویت راه سوم تاکید کردند.

فاطمه کورتولان نماینده پارلمان ه.د.پ در مراسم سخنرانی کرد و گفت:"نوروز رستاخیز و مقاومت است. ما کوردها بر مسیر نوروز سال ۲۰۱۳ خواهیم رفت. در نوروز ۲۰۱۳ آقای اوجالان پیام مهمی را منتشر کرد. در نوروز آمد آقای اوجالان چگونگی حل مسئله کورد را برای جهان و اروپا آشکار نمود. ما براساس پیام آقای اوجالان تا پایان به مبارزه ادامه خواهیم داد. باید با آقای اوجالان صحبت شود. ما بر روی راه سوم کار می‌کنیم و صلح را به این سرزمین خواهیم آورد."