شهردار مشترک جولمرگ خواستار مبارزه مشترک شد

شهردار مشترک جولمرگ ویان تکچه در نشستی در استانبول با اصحاب مطبوعات دیدار کرده و خواستار همبستگی بیشتر در برابر غصب اراده خلق شد.

هیئتی متشکل از شهردار مشترک جولمرگ ویان تکچه، سخنگوی کنگره دموکراتیک خلق‌ها (ه‌د‌ک) اسنگول دمیر و مدیران حزب برابری و دموکراسی خلق‌های استانبول (دم پارتی) با هم دیدار کرده و به عنوان بخشی از این دیدار، با خبرنگاران صحبت کردند.

آیلین هاجال اوغلو عضو شورای حزب دم پارتی ابتدا سخنرانی کرد و از افرادی که در کشتار سیواس جان خود را از دست دادند یاد کرد. هاجال اوغلو سپس بر موضوع غصب اراده خلق متمرکز شد و فراخوان آشتی و وحدت داد.

ویان تکچه شهردار مشترک جولمرگ نیز اعلام کرد که پس از غصب شهرداری اجازه ورود به شهرداری را نداشته‌اند. تکچه گفت کاندیدای حزب عدالت و توسعه پیش از انتخابات همراه با فرماندار به مردم رشوه می‌داد و می‌خواست اراده خلق را با پول بخرد. تکچه ادامه داد: «فرماندار با اعضای حزب عدالت و توسعه خانه به خانه رفت و از خلق درخواست رأی کرد. با وجود این، مردم شهر اراده خود را نشان دادند. اما حکومت حزب عدالت و توسعه به خواست خلق احترام نگذاشت و خواست اراده آنها را غصب کند. خلق ما هم واکنش نشان دادند و به مبارزه خود ادامه می‌دهند. علاوه بر این، خلق ترکیه هم در بسیاری از شهرها از ما حمایت کردند.»

نجیپ جوشکون یکی از اعضای شورای شهرداری جولمرگ نیز گفت: «جلساتی که در اینجا برگزار می‌کنیم، حرکتی علیه رژیم غاصب و در راستای تقویت خط مبارزه است. تمام فعالیت‌های ما به عنوان اعضای شورای شهر توسط رژیم غاصب مسدود شده است.»

اوین تان یکی دیگر از اعضای شورای شهرداری جولمرگ نیز هدف آنها از آمدن به استانبول را افزایش حمایت‌ها و ایجاد همبستگی دانست. تان از ادامه دیدارهای آنها با هیئت‌های جدید خبر داد و گفت که خواهان دیدار بیشتر با خلق ترکیه هستند.