شهرداری چند زبانه در سِرت آغاز خواهد شد

صفیه آلاگاش، نامزد ریاست مشترکی شهرداری سِرت از دم پارتی، گفت که آنها خدمات شهری چند زبانه را در شهر ارائه خواهند کرد و هر مشکلی را با مردم حل خواهند نمود.

دم پارتی برای شهرداری سِرت که توسط قیوم تصاحب شده است، با شور و شوق خود را آماده می‌کند. نامزد ریاست مشترکی شهرداری سِرت صفیه آلاگاش گفت که در برابر تغییر نیروهای دولتی به عنوان «رای دهنده» آنها خود را به رأی‌دهندگانی که هنوز تصمیم خود را نگرفته‌اند، می‌رسانند.

حزب عدالت و توسعه (آک‌پ) در انتخابات سال ۲۰۱۹ شهرداری سِرت را از دست داد، اما پس از یک سال قیوم را بر آن تحمیل کرد و به این ترتیب آن را تصاحب نمود و تمام فرصتهای شهرداری سِرت را به سازمانهای دولتی و همکاران خود ارائه کرد. در انتخابات عمومی سال ۲۰۲۳ درصد آرای آک‌پ در سطح شهر به کمتر از ۹ درصد کاهش یافت. بنابراین برای انتخابات محلی شروع به تغییر رأی‌دهندگان کرد. اعتراضات دم پارتی توسط دادگاهی که تحت کنترل حکومت است، رد شد. از نامزدهای ریاست مشترکی شهرداری سِرت دم پارتی صفیه آلاگاش از منطقه برواری است. آلاگاش در سال ۱۹۹۳ در زمان تخلیه روستاها و تبعید اجباری، به همراه خانواده‌اش مجبور شد به آدانا مهاجرت کند و تا ۱۸ سالگی خود در آدانا ماند. آلاگاش در سال ۲۰۰۸ در آژانس خبری دجله شروع به روزنامه‌نگاری کرد. او در روزنامه شوژن که بسته شد، سپس در ژن نیوز روزنامه‌نگاری را ادامه داد. آلاگاش در سال ۲۰۱۹ در ایتالیا، در سال ۲۰۲۲ هم در استانبول به جوایز روزنامه‌نگاری دست یافت.

آلاگاش با خبرگزاری فرات (ANF) صحبت کرد و گفت که به دلیل تحمیل قیوم در شهر خدمات انجام نمی‌شود، مشکلی که آنها در ابتدا حل خواهند کرد، مشکل آب است که سال‌هاست حل نشده است.

خدمات با شهرداری چندزبانه

آلاگاش گفت که آنها شهرداری چندزبانه را برای خود به عنوان یکی از معیارهای شهرداری مردمی دم پارتی در نظر می‌گیرند و گفت: «ما می‌خواهیم این پروژه را بر اساس شرایط فعلی دوباره به اجرا درآوریم.»

آلاگاش اعلام کرد که آنها به کارها و امور زنان اهمیت می‌دهند و برای این منظور هم دارای پروژه هستند و گفت: «ما برای زنان فضاهای زندگی ایجاد می‌کنیم. ما مراکز ویژه زنان را ایجاد می‌کنیم، فضاهایی که زنان بتوانند در آن مشکلات خود را به زبان آورند و در آن کار کنند را ایجاد می‌کنیم.»

آلاگاش یادآور شد که یکی از معیارهای مهم شهرداری مردمی دم پارتی هم همبستگی با تمام بخش‌های جامعه است و گفت: «نه تنها کوردها بلکه عرب‌ها هم در این شهر زندگی می‌کنند. اینجا شهری است که گروه‌های زیادی با هم در آن زندگی می‌کنند. به همین دلیل ما می‌خواهیم در چارچوب معیارهای خود شهرداری چندزبانه، چندفرهنگی، چندمذهبی را ایجاد کنیم. سِرت شهری از چندین زبان و چندین فرهنگ است. ما مهدکودک‌هایی به زبان کوردی و عربی ایجاد می‌کنیم. بر اساس تقاضای منطقه ما این خدمات را انجام می‌دهیم.»

آلاگاش همچنین اعلام کرد که آنها خانه به خانه، خیابان به خیابان می‌گردند و کارهای انتخاباتی را به این شکل ادامه می‌دهند و رأی‌دهندگان و قشر خاکستری را متقاعد می‌کنند. رأی‌دهندگان را به حرکت و فعالیت در می‌آورند تا در انتخابات شرکت کنند.