شکنجه زندانی اَردَمجی

دَوران اَردَمجی، پسر واحدالدین اَردَمجی، یکی از زندانیان محبوس در زندان بسته اَرَگلی، اظهار داشت که پدرش توسط نگهبانان شکنجه شده است.

دوران اَردَمجی، فرزند زندانی بیمار واحدالدین اَردَمجی (۵۵) که در زندان بسته اَرَگلی شهر قونیه به سر می‌برد، اظهار داشت که پدرش که دیروز با او ملاقاتی حضوری کرده بود توسط نگهبانان شکنجه شده است. دوران اَردَمجی اظهار داشت که در بسیاری از نقاط بدن پدرش آثار شکنجه وجود دارد.

اَردَمجی با اشاره به اینکه حکم پدرش دو ماه پیش تایید و او را به سلول انفرادی منتقل کردند، گفت: «پدرم مبتلا به COPD و آسم است. همچنین بیماری‌های مزمن دارد. با ضرب و شتم پدرم را به بیمارستان بردند و او را روی زمین کشیدند. زخم‌هایی روی صورت و دست‌هایش بود. انگار پوستش را کنده بودند. در آنجا مورد خشونت قرار می‌گیرند.»

اَردَمجی با یادآوری اینکه پدرش قبلا توسط نگهبانان مورد ضرب و شتم قرار گرفته بود، افزود؛ «پدرم به من گفت؛ نگهبانان می‌آیند و با گفتن 'به زور وارد می‌شویم و شما را برهنه بازرسی می‌کنیم'. اینجا وان نیست، قونیه است. ما همگی شما را انسان خواهیم کرد. تو هم انسان خواهی شد. تو تروریست هستی' تهدید می‌کنند.»

زندانی بیمار اَردَمجی در سال ۲۰۱۴ در شهر سِرت به اتهام «برهم زدن وحدت و یکپارچگی کشور» دستگیر و ۹ بار به حبس ابد تشدید شده محکوم شد.