شماره ۶ بولتن انزوا منتشر شد

بولتن انزوا که به سطح انزوای رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان و زندانیان سیاسی می‌پردازد، شماره جدید خود را منتشر کرد.

بولتن انزوا، که اولین شماره آن در ۱ نوامبر ۲۰۲۳ منتشر شد، در مورد تقویم انزوا صحبت می‌کند. در شماره اخیر به انزوا، درخواست‌های بی‌پاسخ، بی‌توجهی سی‌پی‌تی و احکام زندان برای زندانیان اعتصابی اختصاص داده شد.

در شماره ۶ بولتن انزوا آمده است که تا ۲۱ مارس ۲۰۲۴ رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان به مدت ۲۴ سال و یک ماه و ۶ روز در انزوا بوده است. گزارش‌ها حاکی از آن است که عبدالله اوجالان به مدت ۴ سال و ۱۸ روز از ملاقات با خانواده خود محروم بوده و ۴ سال و ۷ ماه و ۱۴ روز است که نتوانسته با وکلایش ملاقات کند.

در این بولتن آمده است که به مدت ۲ سال و ۱۱ ماه و ۲۵ روز از رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان و سایر زندانیان در امرالی هیچ اطلاعی دریافت نشده است و این به عنوان «قطع کامل ارتباط» تعریف شده است. در این بولتن اطلاعاتی آمده بود که در تاریخ ۲۲ ژانویه ۲۰۲۴، ۱۳۳۰ وکیل از ۳۵ دفتر حقوقی مختلف برای رفع انزوا و تشکیل جلسه وکلا درخواست کردند.

در این بولتن در مورد سفر هیئت وکلای بین‌المللی علیه انزوا به ترکیه صحبت شد که از کنش‌ تحصن‌های عدالت و سازمان‌های جامعه مدنی بازدید کردند. آنها همچنین در کنفرانس «علیه سیاست انزوا، مبارزه برای صلح و آزادی» شرکت کردند.

مجازات‌های انضباطی

 در این بولتن آمده است که از ۲۷ نوامبر ۲۰۲۳ در زندان‌های ترکیه برای رفع انزوای رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان اعتصاب غذا انجام شده است، اما مجازات‌های انضباطی برای زندانیان شرکت کننده در اعتصاب غذا در نظر گرفته شده است.

سی‌پی‌تی به وظایف خود عمل نمی‌کند

همچنین یادآور شد که علاوه بر ۸ دفتر حقوقی، ۱۴ نهاد حقوقی  در تاریخ ۱۲ ژانویه ۲۰۲۴ برای بازدید از زندان جزیره امرالی و انتشار گزارش خود به سی‌پی‌تی مراجعه کردند، اما سی‌پی‌تی هیچ اقدامی در این زمینه انجام نداده و این موضع سی‌پی‌تی مورد انتقاد قرار گرفته است.