خبر فوری: در متینا ۱۵ اشغالگر مجازات شدند

شروع انتخابات در ایران؛ مشارکتی در سطح تحریم

انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان از ساعت ۸ صبح امروز آغاز گشت. بنابه فراخوانها برای تحریم این انتخابات و بر پایه‌ی گزارش‌های رسیده میزان مشارکت مردم در ساعات اولیه انتخابات بسیار کم می‌باشد.

امروز ۱۱ اسفند ساعت ۰۸:۰۰ به وقت محلی انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان در ایران آغاز شد.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برای انتخاب ۲۹۰ نماینده برای یک دوره چهارساله و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری برای انتخاب ۸۸ عضو این مجلس برای یک دوره هشت ساله برگزار می‌شود.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور پیشتر اعلام کرده بود که در سراسر کشور ۶۱ میلیون و ۱۷۲ هزار و ۲۹۸ نفر واجد شرایط رای دادن هستند که ۳۰ میلیون و ۹۴۵ هزار و ۱۳۳ مرد و ۳۰ میلیون و ۲۲۷ هزار و ۱۶۵ زن می‌باشند.

این انتخابات در ۶۵ هزار شعبه اخذ رای برگزار می‌شود و تا ساعت ۱۸:۰۰ به مدت ۱۰ ساعت ادامه خواهد داشت.

شایان ذکر است که قبل از انتخابات بسیاری از محافل مردمی و سیاسی مخالف دولت ایران در داخل و خارج با اشاره به بیهوده بودن انتخابات و فرمایشی بودن آن از همه مردم خواستند که انتخابات را تحریم کنند و پای صندوق رای نروند.

طبق گزارش‌ها و از تصاویری که از فضای شعبه‌های انتخاباتی پخش می‌شوند، دیده می‌شود که درصد مشارکتی که مقامات ایران از خلق‌های ایران انتظار داشتند بسیار پایین‌تر بوده، حتی در بسیاری از جاها در سطح تحریم می‌باشد.