شور و شوق انتخابات در اطراف نامزدهای دَم پارتی

حزب دموکراسی و برابری خلق‌ها (دم پارتی) در چارچوب فعالیت‌های انتخابات محلی ۳۱ مارس هزاران نفر را با مراسم‌ها و برنامه‌های استقبال از نامزدها و افتتاح دفاتر انتخاباتی در وان، روحا و استانبول گرد هم آورد.

«اخراج قیوم‌ها»محور پیام‌های ارائه شده در برنامه‌های پرشور در محدوده مراسم‌های انتخاباتی با حضور هزاران نفر بود.

وان

اولین دفتر انتخاباتی در منطقه اَردیش (اَرجیش) وان با شرکت صدها نفر برگزار شد. در این مراسم که مدت‌ها رقص و پایکوبی با همراهی طبل و سرنا اجرا می‌شد، جمعیت به شمول نامزدهای ریاست مشترک، کاروان وسایل نقلیه را در این شهرستان ترتیب داده و شور انتخابات را پخش کردند. گولر تَمَل و باران بیلیجی، نامزدهای ریاست مشترک شهرداری اردیش، در سخنرانی‌های خود به انتصاب معتمدان به ریاست شهرداری‌ها به دلایل «ساختگی» اعتراض کردند و تأکید کردند که معتقدند پیروز خواهند شد.

عبدالله زیدان نامزد ریاست مشترک شهرداری وان اظهار داشت که شهرداری اردیش را بازخواهند گرفت و قیوم آن را می‌فرستند و خاطرنشان کرد که رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان آزاد خواهد شد. گلشَن کورت، رئیس مشترک استانی دَم پارتی در وان گفت: «در انتخابات ۳۱ مارس، قفل زندان‌ها را می‌شکنیم. اراده مردم کورد را نشان خواهیم داد. ما قیوم‌ها را به خانه‌هایشان می‌فرستیم.»

روحا

سازمان استانی دَم پارتی در روحا پس از جلسه معرفی نامزدها که در آنکارا برگزار شد، نامزدهای ریاست مشترک را به جمعیت معرفی کرد. کاندیداها که در ورودی شهر با کاروانی متشکل از صدها خودرو مورد استقبال قرار گرفتند، در مراسمی که در منطقه بادیللی برگزار شد، برای عموم مردم سخنرانی کردند. در حالی که مدهت سنجار، نماینده پارلمانی دَم پارتی اظهار داشت که روحا اراده خود را برای یک راه‌حل دموکراتیک به قوی‌ترین شکل ابراز خواهد کرد، گلسر یلدیریم و جلال‌الدین اَرکمَن نامزدهای ریاست مشترک شهرداری کلانشهر اظهار داشتند که آنها برای ایجاد مفهوم شهرداری دموکراتیک به روحا آمده‌اند. این مراسم که با گشت شهری و کاروان خودروها ادامه یافت، در مقابل سازمان استانی دم پارتی به پایان رسید.

استانبول

مرال دانیش بشتاش و مراد چَپنی از نامزدهای ریاست مشترک شهرداری استانبول با استقبال گسترده مردمی در منطقه سنجاق‌تپه مورد استقبال قرار گرفتند. جمعیت پرشور با تشویق، هلهله و پایکوبی همراه با سرودهای انتخاباتی دَم پارتی از نامزدهای ریاست مشترک استقبال کردند. گونجا یانگوز، رئیس مشترک سازمان استانی دَم پارتی در استانبول و سازمان‌های منطقه‌ای، اوزلَم گوموش‌تاش، رئیس مشترک حزب سوسیالیست ستمدیدگان (ESP) و نمایندگان سازمان‌های مردم‌نهاد نیز در این مراسم شرکت کردند. این مراسم که در استانبول برگزار شد بار دیگر شور و اراده دَم پارتی را در انتخابات نشان داد.