سنجار: علیه سیاست‌های جنگ آ.ک.پ و م.ه.پ باید مبارزات را گسترش دهیم

مدحت سنجار ریاست مشترک ه.د.پ به سیاست‌های جنگ‌طلبانه آ.ک.پ و م.ه.پ اشاره کرد و اعلام نمود، باید ما سیاست جنگ‌طلبانه حکومت را ببینیم و با ائتلاف قدرتمند و مبارزات پاسخ آن‌ها را بدهیم. باید ما علیه این ستم سازمان‌یافته، به مبارزات خود گسترش دهیم.

مدحت سنجار ریاست مشترک کل حزب دمکراتیک خلق‌ها (ه.د.پ) در گردهمایی حزب صحبت کرده و مسائل مهم و روز را ارزیابی کرد. سنجار ابتدا به مبارزات زنان کورد درود فرستاد و ۸ مارس روز جهانی زنان را به همه زنان تبریک گفت. سنجار به مبارزات زنان اشاره کرد و گفت، مبارزات و مقاومت زنان راه مقاومت و مبارزات را به آن‌ها نشان می‌دهد.

سنجار در رابطه با احزاب اپوزیسیون که از لغو مصونیت نماینده پارلمان آمد سمرا گوزَل پشتیبانی کردند، اعلام نمود:"ما خود می‌دانیم که حکومت با ه.د.پ و زنان دشمنی می‌کند، اما مخالفانی که در مورد نامشروع بودن حکومت صحبت می‌کنند، زمانی‌که مسئله ه.د.پ باشد، آن‌ها نیز از ناحقی حکومت دفاع می‌کنند. این‌ها قابل ‌قبول نیستند. لغو مصونیت قضایی خانم سمرا گوزَل همزمان به ظلم و ستم سیستم علیه حزب ما اشاره دارند. ما همه با هم این سیستم  ستمگر و سرکوبگر را تغییر خواهیم داد. باید ما سیاست‌های جنگ‌طلبانه حکومت را ببینیم و با ائتلاف قدرتمند و مبارزات به آن پاسخ دهیم. باید علیه ستم سیستم، مبارزات خود را گسترش دهیم."

سنجار به تشکیل ائتلاف دمکراتیک اشاره کرد و گفت:"مدتی است ما این فراخوان‌ها را اعلام می‌کنیم، اما برخی در مقابل آن دهن‌کجی می‌کنند و گوش‌های خود را در مقابل آن می‌بندند. چون ه.د.پ خواستار برابری و عدالت، نان، صلح و دمکراسی برای این جامعه است. درخواست‌های ما بسیار مهم هستند و می‌خواهند این آتش را فرو بنشانند. ما بدون وقفه به فراخوان‌های خود ادامه می‌دهیم، ما کارهایمان را سرعت می‌بخشیم. کارهای ما سرعت پیدا کرده‌اند. برای آنکه ما ائتلاف دمکراسی و جبهه آن را در هر جایی تشکیل دهیم، ما برنامه‌هایمان را عملی خواهیم کرد و تلاش‌هایمان را افزایش می‌دهیم. نباید هیچ‌کس در این زمینه بهانه‌ای بیاورد و این حق را ندارند. آن‌ها کشور را به سمت فاجعه می‌برند. فاجعه روزبه‌روز بزرگ‌تر می‌شود."

سنجار همچنین اعلام نمود که رییس ‌کل آ.ک.پ همه مسائل را به فاکتورهای مختلف وابسته می‌کند. او گفت:"رییس کل آ.ک.پ افزایش بحران‌های اقتصادی را به مسائل خارجی وابسته می‌داند، مانند آنکه آن‌ها هیچ مسئولیتی در هیچ‌چیزی ندارند و مسائل به آنها هیچ ربطی ندارد. آن‌ها ۲۰ سال است در حکومت هستند اما تاکنون هیچ‌ چیزی را حل نکرده‌اند چون بدرستی با مسائل برخورد نمی‌کنند. همین‌که اتفاقی می‌افتد فورا آن را به مسائل خارجی ربط می‌دهند. فکر می‌کنند این‌گونه و با این دروغ‌ها می‌توانند جامعه را فریب دهند، اگر این‌گونه فکر می‌کنند در حقیقت خود را فریب می‌دهند. دیگر هیچ‌کس دروغ‌های آن‌ها را باور نمی‌کند. آن‌ها این‌گونه برای خود بهانه‌تراشی کرده و به کارهای خود مشروعیت می‌بخشند. جنگ اوکراین پیش‌آمد و اکنون مشکلات اقتصادی بازار ترکیه را به این جنگ مرتبط می‌دانند. در شب ۳۱ دسامبر ۲۰۲۱ مالیات‌های سنگینی تحمیل شد، مگر آن زمان نیز جنگ اوکراین در جریان بود؟ می‌خواهند این‌گونه از همه‌چیز خود را تبرئه کنند."