سردار آکینان: درختان زیتون را قطع می‌کنند و به تاراج می‌برند

سردار آکینان که برای تهیه مستندی به سوریه عزیمت کرده است، اعلام نمود که برادر یکی از وزرای ترکیه و همسر یکی از روزنامه‌نگاران که یک شرکت ساختمانی دارد درختان زیتون را قطع کرده و به غارت می‌برند.

سردار آکینان روزنامه نگار کورد که به منظور تهیه مستندی به سوریه عزیمت کرده است، اعلام کرد که مسئولان ترکیه در منطقه جان و املاک خلق‌های سوریه را به تاراج برده و ویران می‌کنند. آکینان در این باره اظهار داشت که برادر یکی از وزرای دولت ترک و همسر یکی از روزنامه‌نگاران که یک شرکت ساختمانی دارد درختان زیتون را قطع می‌کنند. آکینان با شرکت در برنامه KRT TV اظهار داشت: من مشغول تهیه مستندی تلویزیونی بودم. این مستند در خصوص حملات داعش بود. من به مدت ١۵ روز در این منطقه بودم. با تاراج سوریه دست به اقدامات تخریبی فراوانی می‌زنند. همسر یکی از روزنامه‌نگاران مطرح ترکیه یکی از این افراد است. این منطقه با نقض گسترده حقوق بشر مواجه است. حتی کارگاه‌ها و کارخانجات را نیز از منطقه خارج می‌کنند.

آکینان خاطرنشان ساخت که در منطقه شرکت‌های ترکی به بازرگانی نفت دست زده و در این باره افزود: علاوه بر تجارت نفت، تجارت زیتون را نیز در دست گرفته‌اند. تا جایی که درختان زیتون را ریشه‌کن کرده و به ترکیه انتقال می‌دهند. تجارت زیتون مستقیما به برادر یکی از وزاری ترک واگذار شده است. صدها تن زیتون را تاراج کرده و به ترکیه منتقل کردند. در داخل خاک ترکیه آنرا به فروش رساندند."