سیگوردسون: انزوا نباید اینگونه ادامه یابد

ویلو سیگوردسون، شهردار سابق کپنهاگ با بیان اینکه انزوای رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان مطابق با قوانین، توافقات و هنجارهای بین‌المللی نیست، گفت: «نباید به همین منوال ادامه یابد.»

ویلو سیگوردسون، شهردار سابق کپنهاگ با بیان اینکه باید انزوا پایان یابد و کمپین برای آزادی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان ادامه پیدا کند، گفت: «برای آزادی آقای اوجالان باید بر دولت ترکیه فشار بیاوریم.» 

شهردار سابق کپنهاگ، ویلو سیگوردسون، که از کمپین «آزادی برای عبدالله اوجالان، راه حلی برای مسئله کورد» حمایت می‌کند، با خبرگزاری فرات (ANF) صحبت کرد. سیگوردسون گفت که دولت ترکیه تمامی توافقات بین‌المللی را در رابطه با موضوع رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان که از ۲۵ مارس ۲۰۲۱ تاکنون هیچ اطلاعاتی از وی دریافت نشده است، نقض کرده است. سیگوردسون وضعیت در امرالی را شکنجه توصیف کرد و گفت: «آنها به او اجازه دیدن خانواده و وکلایش را نمی‌دهند. این به وضوح شکنجه است.» 

سیگوردسون اتحادیه اروپا و دانمارک را در مورد زمان ماندن زندانیان در زندان مثال زد و ادامه داد: «در اکثر کشورهای اتحادیه اروپا افراد حداکثر ۱۶ سال حبس می‌شوند. آقای اوجالان ۲۵ سال است که در آنجا زندانی است بدون اینکه به او فرصت ملاقات با دولت و مقامات برای توقف جنگ ناعادلانه علیه کوردها را بدهند. » 

استاندارد دوگانه اتحادیه اروپا و ناتو 

 سیگوردسون با بیان اینکه ادامه انزوا مطابق با توافقات بین‌المللی نیست، گفت: «ترکیه خواهان عضویت در اتحادیه اروپا و ناتو است. آنها مقامات ترکیه را برای رعایت قوانین بین‌المللی حقوق بشر تحت فشار قرار نمی‌دهند. این یک استاندارد دوگانه است.»  

باید بر دولت ترکیه فشار وارد شود 

 ویلو سیگوردسون با یادآوری اینکه بخشی از کمپین «آزادی برای عبدالله اوجالان، راه حلی برای مسئله کورد» است، گفت: «حضور در این کمپین بسیار خوب است. همچنین در چندین جلسه تبلیغاتی شرکت کردم. به نظر من کمپین باید ادامه یابد و از دادگاه‌ها و مراجع بین‌المللی برای آزادی اوجالان استفاده کنیم. این مسئله نمی‌تواند به این صورت ادامه یابد، زیرا مطابق با قوانین بین‌المللی نیست. ما باید به دولت ترکیه فشار بیاوریم تا آقای اوجالان را آزاد کند.»