تا عبدالله اوجالان آزاد نشود، خلق نیز آزاد نخواهد شد

کنش‌های تحصن برای عدالت در چند شهر ادامه دارد و گفته شد: «تا رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان آزاد نشود، خلق نیز آزاد نخواهد شد.»

تحصن‌ برای عدالت با مطالبه‌ی آزادی جسمانی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان و راه‌حل سیاسی برای مسئله کورد، در شهرهای ازمیر و اِلح و آمد و مردین و استانبول ادامه دارد.

ازمیر

در کنش شهر ازمیر نامه‌ی زندانیان شرکت کرده در اعتصاب غذا قرائت شد و شعارهای «زنده باد مقاومت زندان» و «ژن، ژیان، آزادی» و «زنده باد رهبر آپو» سرداده شد.

شکریه تونچ از بستگان زندانیان، گفت: «اگر عبدالله اوجالان آزاد نشود، خلق نیز آزاد نخواهد شد. انزوا فقط بر عبدالله اوجالان تحمیل نشده است. خلق کورد نیز در انزواست. اگر انزوای عبدالله اوجالان رفع گردد، صلح در ترکیه ایجاد خواهد شد، اگر انزوا ادامه داشته باشد، جنگ نیز ادامه خواهد یافت. به سبب انزوا تمامی خلق تحت فشار است، به سبب جنگ فرزندان ما جان خود را از دست می‌دهند. ما نمی‌خواهیم چنین چیزی اتفاق بیفتد. لازم است خلق کورد موجودیت و مسئله‌ی خود را فراموش نکند، از اعتصاب غذا و تحصن برای عدالت صیانت نمایند.»

آمد

در کنش شهر آمد، عبدالصمد‌ بیچم‌ گفت: «این سیستم با آقای اوجالان نشست و جلسه برگزار نمی‌کند. تحصن مادران برای رفع انزوا و پایان دادن به فشارها کار مقدسی است و خلق در کنار آن‌هاست.»

استانبول

در کنش شهر استانبول فیکرت کارایل‌ از مدیران حزب برابری و دمکراسی خلق‌ها (دَم پارتی) به این اشاره کرد که با تمامی فشارها خلق کورد از رهبر خو یعنی عبدالله اوجالان صیانت می‌کند، در ادامه اعلام کرد که انزوا بر همگان تأثیر گذاشته است و گفت: «خلق کورد دیروز از رهبر خود صیانت کرد، امروز نیز صیانت می‌کند.» در ادامه درخواست کرد که تمامی خلق‌های ترکیه از مبارزات مشروع و برحق خلق کورد حمایت نمایند.

مردین

در کنش شهر مردین، رمزیه باخچه‌چی‌ از مادران صلح اعلام کرد تا آزادی جسمانی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان به کنش ادامه می‌دهند و در ادامه گفت: «حمایت از این فعالیت، آزادی اوجالان را در پی خواهد داشت. آزادی اوجالان، آزادی تمامی زندانیان است.»