تبعید زندانی که ۹۴ درصد ازکارافتادگی دارد

زندانی بیمار امین گولر با ۹۴ درصد ازکارافتادگی که در شهر رحا زندانی بود، به زندان نوع ال ارزنجان تبعید شد.

امین گولر ۳۳ ساله زندانی که به شدت بیمار می‌باشد در زندان نوع تی شماره ۲ رحا نگهداری می‌شد، به زندان نوع ال ارزنجان تبعید شد.

دوستان زندانی امین گولر در تماس تلفنی با خانواده وی از انتقال این زندانی که دارای ۹۴ درصد ازکارافتادگی می‌باشد به خانواده وی اطلاع دادند. امین گولر در سال ۲۰۱۶ به اتهام «عضویت در سازمان» بازداشت و به ۱۱ سال و ۱۰ ماه زندان محکوم شد. گولر که یک سال و ۱۰ ماه از محکومیتش باقی مانده است، مشکلات سلامتی و جسمانی زیادی مانند هپاتیت سی (یرقان)، سرگیجه شدید و.. دارد. گولر به دلیل سکته ۹۴ درصد ناتوانی دارد.

وکلای گولر درخواست تعویق حکم وی را دادند اما این درخواست رد شد.

توانایی ثابت نگه داشتن پاها و دست‌های خود را ندارد

به دلیل سکته، هم پاها و هم دست‌هایش بی‌حس بوده و توانایی نگه داشتن آنها را ندارد. همچنین به دلیل مشکل ریوی با سختی نفس می‌کشد. امین گولر که نمی‌تواند به تنهایی در زندان زندگی کند، با کمک همبندیان خود زندگی می‌کند. نام گولر در فهرست زندانیان بدخیم انجمن حقوق بشر (IHD) قرار دارد و درخواست‌های زیادی برای آزادی او صورت گرفته است، اما تاکنون هیچ کدام مورد پذیرش قرار نگرفته است.

امین گولر همچنین در اولین گروه از اعتصاب غذا که در ۲۷ نوامبر ۲۰۲۳ در قالب کمپین «آزادی برای عبدالله اوجالان و راه حلی برای مسئله کورد» آغاز شد، شرکت کرد.