تدارکات کنفرانس کوردهای مقیم لندن به پایان رسید

تدارکات سومین کنفرانس عادی کوردهای مقیم لندن که با حضور افراد زیادی از سازمان‌های سیاسی، شخصیت‌های دانشگاهی و زنان برگزار خواهد شد، به پایان رسید.

انجمن خلق کورد مقیم بریتانیا، در ۱۵ فوریه، سومین کنفرانس خود را که همزمان با سالگرد توطئه‌ی بین‌المللی است، در دانشگاه سوآس برگزار خواهد کرد. این کنفرانس یک روز به طول خواهد انجامید و در این کنفرانس موضوعاتی چون: بحران‌های خاورمیانه و ارزیابی کلی منطقه، ‘ژن، ژیان، آزادی’ در راه آزادی زنان و ایجاد صلح اجتماعی و مشکلات کورد از طریق راه‌حلی مسالمت‌آمیز، عبدالله اوجالان و سیاست انزوا، مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.

عضو کمیته‌ی تدارکات کنفرانس، عگید به خبرگزاری فرات (ANF) اعلام کرد که این کنفرانس در چارچوب کارزار ‘آزادی برای عبدالله اوجالان، راه‌حل‌ مشکلات سیاسی کورد از طریق دمکراتیک’ بوده که با ابتکار عمل خلق کورد و دوستانشان آغاز شده است.

عگید در ادامه‌ی سخنانش گفت: «اکنون در دوره‌ی جنگ جهانی سوم قرار داریم و در خاورمیانه جنگ وجود دارد و اروپا نیز در بحران سیستماتیک همچون اقتصادی، اکولوژی و سیاسی قرار دارد. این یک حقیقت است که راه‌حل‌ تمامی این مشکلات، پارادایم و فکر رهبر آپو است.»