تداوم اعتصاب غذای زندانیان سیاسی در ترکیه برای آزادی عبدالله اوجالان

زندانیان سیاسی در زندان‌های رژیم اشغالگر ترک با هدف آزادی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان از روز ٢٧ نوامبر ٢٠٢٠ دست به اعتصاب غذا زده‌اند.

زندانیان سیاسی در شمال کوردستان و ترکیه در زندان‌های رژیم ترک با هدف آزادی عبدالله اوجالان رهبر خلق کورد از ٢٧ نوامبر (٧ آذر) دست به اعتصاب غذای نامحدود و چرخشی زده‌اند. اعتصاب غذای زندانیان امروز ٣٩مین روز خود را پشت‌ سر می‌گذارد.

همزمان با آغاز اعتصاب غذا فشار رژیم بر زندانیان سیاسی نیز افزایش یافته است. زندانیان سیاسی در زندان طرسوس اعلام کردند که زندانبانان از دادن نمک، شكر و لیمو به آنان جلوگیری کرده‌اند. همچنین زندانیان در زندان کاندیرا نیز خبر دادند که گارد زندان لوازم اختصاصی آنان را ضبط کرده‌اند.

همچنین زندانیان زن محبوس در بخش  Lزندان آلانیا از سوی گارد زندان به تخلف انضباطی محکوم شده‌اند، زندانیانی که در مورد نقض حقوق اولیه خود سخن گفته بودند تلفن آنان مسدود شده است.

در زندان رحا نیز کادر پزشکی زندان از آزمایش کرونای زندانیان سر باز زده‌اند. در زندان زنان شاکران هم فشار بر زندانیان اعتصاب غذا افزایش یافته است.

کمیته تحقیق بر اعتصاب غذای زندانیان چند روز پیش در بیانیه‌ای اعلام کرده بود؛"اگر نمی‌خواهید خبر مرگ شرکت کنندگان اعتصاب غذا را بشنوید باید تلاش کنیم موضعی اجتماعی نشان دهیم."

هم‌زمان در محکومیت حصر عبدالله اوجالان در زندان امرالی اعتصاب غذای جمعیت خانواده شهیدان مخمور در کمپ پناهندگان مخمور وارد ١٨مین روز خود شده است.