تداوم کودتای سیاسی اردوغان در هفت شهر کوردستان و ترکیه: حداقل ۴٩ نفر دستگیر شدند

چماقداران رژیم فاشیست ترکیه در شهرهای آمَد، درسیم، الیح، شرنخ، آدانا، استانبول و آنتالیا به کوردستانیان حمله‌ور شدند و حداقل ۴٩ کورد را دستگیر کردند.

در چارچوب تداوم کودتای سیاسی دولت ترک که با سکوت مجامع بین‌المللی همراه است دادستانی جمهوری در شهر آدانا دستور موج تازه‌ای از بازداشت‌ شهروندان را صادر کرد. چماقداران پلیس به منازل شهروندان در آدانا، شرنخ، درسیم حمله‌ور شدند و بیش از ٢٠ نفر از جمله گردانندگان حزب دمکراتیک خلق‌ها و حزب مناطق دمکراتیک را دستگیر کردند.

افراد بازداشت شده به اتهام «عضویت در سازمان» به مدیریت امنیت آدانا منتقل شده‌اند.

اسامی شماری از دستگیرشدگان به این شرح است: محمد یاشک از مسئولین  ه.د.پ آدانا، محمد توتوش از مسئولین توایدر منطقه چکوراوا، جگرخوین گووَن، شیندا ارول و بریتان اوزبی.

صدور حکم بازداشت برای ٣۴ کوردستانی در آمَد

دادستانی جمهوری ترک در آمَد برای ٣۴ کوردستانی حکم بازداشت صادر کرد.

در ادامه موج بازداشت کوردستانیان در آمَد و بخش‌های پاسور و فارقین، در استانبول، در الیح و آنتالیا در مجموع ٢٩ نفر در حمله چماقداران به منازل مردم دستگیر شدند.

اسامی تعدادی از دستگیر شدگان به این شرح است: صبری اوزدمیر رئیس مشترک سابق شهرداری الیح، جبار لیگارا رئیس مشترک سابق ه.د.پ آمد، عرفان سونر معاون رئیس مشترک سابق آمد، عارف بولوت، نوروز رشید‌اوغلو و رمضان کزلتپه از مسئولان ه.د.پ آمد، محمد آتلخان رئیس مشترک سابق ه.د.پ باغلار، علاءالدین زوراوغلو و یوسف سوکمن اعضای مجلس شهرهای شهر نو آمَد، شاهین تانریوردی و قدری آتل (٨١ ساله).