تحصن برای عدالت ادامه دارد

تحصن برای عدالت جهت آزادی جسمانی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان ادامه دارد.

برای آزادی جسمانی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان و چاره‌یابی سیاسی مسئله‌ی کورد در بسیاری از شهر‌های ترکیه بستگان زندانیان سیاسی تحصن برای عدالت را شروع نمودند. این تحصن امروز هم ادامه یافت.

آدانا

تحصن برای عدالت که در آدانا با همکاری انجمن همکاری و حمایت از خانواده‌ی زندانیان سیاسی در دریای سفید (ATUHAY-DER) شروع گردید و در روز ۴۲م خود ادامه دارد. مادران صلح از این تحصن حمایت نموده و امروز هم شمار زیادی از مهین‌دوستان در محل تحصن حاضر شده و حمایت خود اعلام داشتند.

استانبول

این تحصن به رهبری انجمن کمک و همبستگی با خانواده‌های زندانیان و محکومان مرمره (MATUHAY-DER) در سی و سومین روز خود ادامه دارد. در جریان این تحصن که در ساختمان حزب برابری و دموکراسی خلق‌ها (دَم پارتی) در سانجاق‌تپه استانبول، بستگان زندانیان پیش‌بندهایی به تن کردند که بر روی آنها عبارت «انزوا جنایت علیه بشریت است» به زبان کوردی و ترکی نوشته شده بود. جمعیتی متشکل از مدیران سازمان منطقه چَکمَ‌کوی حزب دَم پارتی و انجمن کمک و همبستگی با خانواده هایی که بستگان خود را از دست داده اند در آناتولی (ANYAKAY-DER) در این تحصن شرکت کردند. اغلب شعار "زنده باد مقاومت زندان‌ها" سر داده شد.

حسین اوراس، عضو هیئت اجرایی مرکزی ANYAKAY-DER خاطرنشان کرد که صدها زندانی برای آزادی جسمانی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان دست به اعتصاب غذا زدند. اوراس گفت: « زندانیان بخاطر (آزادی جسمانی) رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان در زندان‌ها دست به اعتصاب غذا زدند. گفتگو با آقای اوجالان که نماینده صدها هزار کورد است، قطع شده است. ما با نگرش و رویکردی روبرو هستیم که در هیچ اخلاقی جایی ندارد. ما نمی‌خواهیم پیکر زندانیان از زندان‌ها خارج شود.» حسین اوراس گفت که به مبارزه ادامه خواهند داد.