تحصن برای عدالت ادامه دارد: عبدالله اوجالان نماینده‌ی ۴۰ ملیون کورد است

فعالین شرکت کرده در تحصن برای عدالت اعلام کردند، لازم است رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان آزاد گردد و گفتند: «عبدالله اوجالان نماینده‌ی ۴۰ ملیون کورد است.»

۳۴ ماه است که هیچ اطلاعی از رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان در دست نیست، تحصن برای عدالت در شهرهای آمد و وان و استانبول و اَدَنه و مرسین و اخیرا نیز در شهر ازمیر در چارچوب کارزار بین‌المللی «آزادی برای عبدالله اوجالان، راه‌حل‌ دمکراتیک برای مسئله‌ی کورد» ادامه دارد.

ازمیر

در فعالیت شهر ازمیر، جمیله آیدین، مادر صلح گفت: «انزوای تحمیلی بر رهبر ما سه سال است که ادامه دارد و اجازه نمی‌دهند با وکلا و خانواده‌اش دیدار نماید. خواستار آزادی رهبر خود هستیم، رهبر اوجالان نماینده‌ی ۴۰ ملیون کورد است. هر روز جنازه پیکر آورده می‌شود. ما خواستار آوردن هیچ پیکری نیستیم. آن‌ها نیز جزء خانواده‌ی فقرا هستند. اگر جنگ پایان یابد، وضعیت اقتصادی نیز بهبود می‌یابد.»

وان

در فعالیت شهر وان، شخصیت‌های زیادی از این فعالیت بازدید کردند، بلال سویلو یکی از این شخصیت‌های شرکت کرده در این فعالیت به این اشاره کرد که برای حمایت از تحصن برای عدالت آمده‌اند و از همگان خواست تا از این مقاومت حمایت نمایند.

آمد

فعالیت شهر آمد ۳۲ روز است که ادامه دارد، خانواده‌ی زندانیان جلیقه‌ای با مضمون «انزوا جنایت علیه بشریت است» را بر تن کردند. چندین حزب و سازمان و شهروندان زیادی از این فعالیت بازدید کردند، شعار «زنده باد مقاومت زندانیان» و «زندانیان سیاسی شکوه و اراده‌ی ما هستند» را سردادند.

استانبول

در فعالیت شهر استانبول، سلطانغازی فاروق کایا، ریاست مشترک حزب برابری و دمکراسی خلق‌ها (دَم پارتی)، اعلام کرد، فقط رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان است کە می‌تواند مسئله‌ی کورد را حل نماید و گفت: «رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان ۲۵ سال است که در انزوا به سر می‌برد. این برای کوردها یک مسئله‌ی ملی است. تا زمانی که آقای عبدالله اوجالان آزاد نگردد، کورد آزاد نخواهد شد. لازم است با آقای اوجالان دیدار صورت بگیرد، مسئله‌ی کورد فقط از این طریق قابل حل است.»

اَدَنه

در فعالیت اَدَنه، حاکیمه بایاو‌ اعلام کرد، خواستار این هستند به عنوان یک کورد آزادانە زندگی نماییم، در آزادی با زبان و فرهنگ خود به زندگی ادامه دهیم، تاکید کرد که برای برپایی صلح در کشور رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان آزاد گردد.

مرسین

در فعالیت شهر مرسین، زینب کاواک‌، ریاست مشترک دَم پارتی، از مادران صلح حمایت کرد و اعلام کرد، مبارزات مادران، مبارزات آن‌ها نیز است و با هم ستم را از بین خواهند برد.