تحصن برای عدالت: اگر مقاومت خود را گسترده‌تر کنیم، حکومت عقب‎نشینی خواهد کرد

در تحصن عدالت برای آزادی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان پیام صادر شد و گفتند: «اگر مقاومت خود را گسترده‌تر کنیم، حکومت رو به عقب گام برخواهد داشت، بیایید صدای زندانیان را به خارج از کشور برسانیم.»

فعالیت تحصن عدالت برای آزادی جسمانی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان و راه‌حل‌ سیاسی مسئله‌ی کورد با حمایت خلق در چندین شهر ادامه دارد.

وان

در شهر وان، فعالیت تحصن برای عدالت در ۶۶مین روز در انجمن کمک به خانواده‌های زندانیان و محکومان (توهای-در) در ساختمان حزب مناطق دمکراتیک (دب‌پ) ادامه دارد.

پروین بولدان به این فعالیت رفته و اعلام کرد، فعالیت مادران بسیار مهم و پرمعناست. در ادامه بولدان گفت: «به مبارزات باارزش مادران درود می‌فرستم. بازدید از تحصن برای عدالت برای ما از ارزش و معنای زیادی برخوردار است. اگر دمکراسی و صلح و آزادی برای این کشور حاصل شود، این به لطف مبارزات مادرانمان خواهد بود.»

زکیه کایا، عضو ابتکار عمل مادران صلح اعلام کرد: «سال‌هاست مادران خواستار عدالت هستند، اما برخی نمی‌خواهند صدای ما را بشنوند. به اعتصاب غذای زندانیان درود می‌فرستم. خواسته‌ی ما این است که انزوا پایان یابد و برای حل مسئله‌ی کورد از طریق سیاسی گام برداشته شود. امیدوارم تحصن برای عدالت به وسیله‌ای برای ایجاد برادری، صلح و آزادی خلق‌ها تبدیل شود.»

آمد

تحصن برای عدالت که با پیشگامی انجمن کمک و همبستگی با خانواده‌های زندانیان و محکومان (TUAY-DER) آغاز شده است، در ۶۶مین روز خود در ساختمان ناحیه رِزان (باغلار) حزب برابری و دمکراسی خلق‌ها (دَم پارتی) ادامه یافت. در این تحصن بنری که روی آن نوشته شده است «از طریق عدالت بر انزوا فشار وارد نمایید، برای برپایی صلحی اجتماعی صدای زندانیان شویم» نصب شده است. همچنین بنری نیز که بر روی آن نوشته شده است «انزوا جنایتی علیه بشریت است» بر روی در این ساختمان نصب شده است.

از اکثر شهرها و‌ مناطق مدیران دَم پارتی همراه با سازمان‌ها‌ی مردم‌نهاد و شهروندان از این فعالیت بازدید به عمل می‌آورند به انزوای رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان واکنش نشان می‌دهند و‌ خواستار آزادی جسمانی وی هستند.

اِلح

تحصن برای عدالت که در شهر اِلح در ساختمان د‌ب‌پ آغاز شده است در ۷مین روز خود قرار دارد. نمایندگان احزاب و سازمان‌ها‌ی مردم‌نهاد و شهروندان از این فعالیت بازدید به عمل ‌آورند. در این فعالیت، شعارهایی از جمله «زنده‌باد مقاومت زندانی‌ها»، «از طریق مقاومت پیروز می‌شویم» و «ژن، ژیان، آزادی» سرداده شدند.

ازمیر

تحصن برای عدالت که با پیشگامی انجمن کمک به خانواده‌های زندانیان و محکومان در دریای اژه و جنبش زنان آزاد (ت‌ژآ) آغاز شده است در ۲۰مین روز خود ادامه دارد.

مرسین

در مرسین تحصن برای عدالت با پیشگامی انجمن کمک به خانواده‌های زندانیان و زندانیان چوکوروا (توای-دَر چوکوروا) در ساختمان این انجمن آغاز شده است در ۶۷مین روز ادامه یافت.

آدانا

تحصن برای عدالت که توسط انجمن کمک به خانواده‌های زندانیان و محکومین آک‌دنیز (دریای مدیترانه) آدانا راه‌اندازی شده است، در ۶۷مین روز خود ادامه دارد.

استانبول

تحصن برای عدالت که در استانبول با پیشگامی انجمن کمک و همبستگی با خانواده‌های زندانیان و محکومان-مرمره آغاز شده است، در ۵۸مین روز خود در ساختمان سازمان منطقه اَسَن‌یورت دَم پارتی ادامه یافت.

مردین

تحصن برای عدالت که در ساختمان حزب مناطق دمکراتیک (دب‌پ) آغاز شده بود در شهر مِردین ادامه دارد. افراد زیادی به دیدار مادران رفتند.