تحصن برای عدالت: انزوا را شکست خواهیم داد

در ادامه‌ی تحصن برای عدالت، پیام «انزوا را شکست خواهیم داد»، تکرار شد.

۳۴ ماه است که هیچ اطلاعی از رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان در دست نیست، تحصن برای عدالت در شهرهای آمد و وان و استانبول و اَدَنه و مرسین و اخیرا نیز در شهر مرسین در چارچوب کارزار بین‌المللی «آزادی برای عبدالله اوجالان، راه‌حل‌ دمکراتیک برای مسئله‌ی کورد» ادامه دارد.

آمد

در فعالیت برای تحصن در شهر آمد چندین شخصیت و حزب و جناح به بازدید از این تحصن پرداختند و حمایت خود را از فعالین و بستگان زندانیان تکرار کردند و به اهمیت آزادی جسمانی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان تاکید کردند، زیرا از طریق انزوای وی، خلق کورد نیز در انزوا به سر می‌برد.

فعالین درخواست کردند که حمایت‌ها از این فعالیت افزایش یابد و برای این منظور نیز همگان را برای شرکت در این تحصن فراخواندند.

اَدَنه

در فعالیت برای تحصن در شهر اَدَنه، جواهر تمل یکی از فعالین شرکت کرده، تاکید کرد به عنوان یک مادر نمی‌خواهد جوانان کورد و ترک بمیرند، اعلام کرد که کلید راه‌حل‌ در دستان رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان قرار دارد و درخواست کرد با وجود تمامی اوضاع و احوال رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان آزاد گردد.

مرسین

در فعالیت برای تحصن در شهر مرسین، ارگین آلتونباش، ریاست مشترک انجمن کمک به خانواده‌های زندانیان و محکومان چوکوروا (Çukurova TUAY-DER) اعلام کرد، پیام و خواسته‌ی فعالین واضح است، لازم است انزوای تحمیلی بر رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان و زندانیان سیاسی پایان یابد و مسئله‌ی کورد از طریق دمکراتیک حل گردد.

صالحه امید، مادر یکی از زندانیان گفت: «رهبر ما در زندان است، باید انزوای رهبر ما و دیگر زندانیان رفع گردد. این ستم باید پایان یابد. فراخوان من رو به تمامی مادران است. همگی از ما حمایت کنند. باید این انزوا رفع گردد و صلح ایجاد شود.»

استانبول

در فعالیت برای تحصن در شهر استانبول، قمری آکگل گفت: «بیایید به صدای زندانیان و پاسخی برای خواسته‌های آنان تبدیل شویم. لازم است تا همگان مبارزه را گسترش دهند.»

وان

فعالیت برای تحصن در شهر وان ۲۹ روز است که ادامه دارد، نمایندگان پارلمانی حزب برابری و دمکراسی خلق‌ها (دَم پارتی) در شهر وان، گولدرَن وارلی‌ و زولکوف اوچار و چندین شخص دیگر به بازدید از این تحصن رفتند، چندین بار شعار «زنده باد مقاومت زندان» سر داده شد.