تحصن برای عدالت: با آزادی رهبر آپو، همگان آزاد خواهیم شد

فعالین در چندین شهر به تحصن برای عدالت ادامه می‌دهند و اعلام نمودند: «اگر رهبر آپو آزاد شود، همگان آزاد خواهیم شد.»

تحصن برای عدالت با مطالبه‌ی آزادی جسمانی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان، در چندین شهر ادامه دارد.

وان

تحصن برای عدالت در شهر وان با پیشگامی انجمن کمک و همبستگی با خانواده‌های زندانیان و محکومان (TUAY-DER) برای آزادی جسمانی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان آغاز شده است، در ۸۲مین روز خود در ساختمان حزب مناطق دمکراتیک (د‌ب‌پ) ادامه دارد. در این فعالیت شعار «زنده باد رهبر آپو» و «زنده باد مقاومت زندانیان» را سردادند و این فعالیت با سرود‌های انقلابی به زبان کوردی ادامه یافت.

مردین

تحصن برای عدالت در شهر مردین در ساختمان حزب مناطق دمکراتیک (د‌ب‌پ) ادامه دارد. سرود مقاومت خوانده شد. یکی از مادران به نام زاهده باتو‌ گفت: «فعالیت‌های ما برای آزادی رهبر آپو است. آزادی رهبر آپو، آزادی تمامی زندانیان را تضمین خواهد کرد. در این راستا به تحصن برای عدالت ادامه می‌دهیم‌.»

آمد

تحصن برای عدالت که با پیشگامی انجمن کمک و همبستگی با خانواده‌های زندانیان و محکومان (TUAY-DER) آغاز شده است، در ۸۲مین روز خود در ساختمان ناحیه رِزان (باغلار) حزب برابری و دمکراسی خلق‌ها (دَم پارتی) ادامه یافت.

شرکت کنندگان جلیقه‌ای‌ که بر روی آن به زبان کوردی و ترکیه نوشته شده بود: «انزوا جنایت علیه بشریت است» را بر تن کرده بودند.

اِلح

تحصن برای عدالت که در شهر اِلح با پیشگامی انجمن کمک و همبستگی با خانواده‌های زندانیان و محکومان (TUAY-DER) در ساختمان د‌ب‌پ آغاز شده است در ۲۴مین روز خود ادامه دارد.

نمایندگان احزاب سیاسی و سازمان‌های مردم‌نهاد به این فعالیت رفتند. زنان به این فعالیت رفتند و به اعتصاب غذای زندانیان سیاسی اشاره کردند و خواستار گسترش مبارزه شدند.

در این مراسم شعار‌هایی از جمله «زنده باد مقاومت زندان» و «بدون رهبر زندگی میسر نیست» و «از طریق مقاومت پیروز خواهیم شد» سرداده شد.