تحصن برای عدالت: برای راه‌حل به انزوا پایان می‌دهیم‌

کنش تحصن برای عدالت با مطالبه‌ی آزادی جسمانی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان در چندین شهر ادامه دارد، در این کنش‌ها فراخوان پایان دادن به انزوا صادر شد.

کنش‌های تحصن برای عدالت با مطالبه‌ی آزادی جسمانی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان در چندین شهر ادامه دارد، کنشگران و بازدید کنندگان اعلام کردند که مسئله‌ی کورد فقط مسئله‌ی خلق کورد نیست، برای حل این مسئله خواستار رفع انزوا شدند.

وان

در شهر وان، کنش تحصن برای عدالت با پیشگامی انجمن کمک به خانواده‌های زندانیان و محکومان (توای-در) در ۹۴مین روز برای آزادی جسمانی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان ادامه دارد. بستگان زندانیان اعلام کردند تا آزادی جسمانی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان و راه‌حل‌ مسئله‌ی کورد مبارزه ادامه دارد.

آمد

تحصن برای عدالت شهر آمد که با پیشگامی انجمن کمک و همبستگی با خانواده‌های زندانیان و محکومان (توای-در) آغاز شده است، در ۹۷مین روز خود در ساختمان ناحیه رِزان (باغلار) حزب برابری و دمکراسی خلق‌ها (دَم پارتی) ادامه یافت. ریاست کل کنفدراسیون اتحادیه‌های کارگران توده‌ای، آیفار‌ کوچاک و اعضای این کنفدراسیون به بازدید کنش تحصن برای عدالت رفتند.

مریم سویلو از فعالین اعلام کرد، مسئله‌ی خلق کورد فقط مسئله‌ی خلق کورد نیست و مسئله‌ی تمامی خلق‌هاست و گفت: «تحمل نمی‌کنند و اجازه نمی‌دهند که اوجالان با خانواده‌ی خود ملاقات نماید. در برابر کوردها وحشی‌گری می‌کنند، کوه‌های کوردستان را بمباران می‌کنند، برای ما ارزش قائل نیستند و می‌گویند که ‘کورد وجود ندارد’، هنگامی که می‌گوییم ‘ما وجود داریم’ آن‌گاه ما را به قتل می‌رسانند.»

آیفار کوچ به انزوای امرالی توجه کرد و گفت: «انزوا به عنوان یک روند مؤثر بر زندگی ما ادامه دارد. با وجود این‌که در زندان اجرا می‌شود اما تأثیرات زیادی بر کارگران دارد. به روندی علیه اراده‌ی کارگران فقیر تبدیل شده است، به عنوان کارگران توده‌ای علیه انزوای کارگران بسیار خشمگین هستیم.»

اِلح

تحصن برای عدالت شهر اِلح که با پیشگامی انجمن کمک و همبستگی با خانواده‌های زندانیان و محکومان (توای-در) آغاز شده است در ۳۹مین روز ادامه دارد. نمایندگان احزاب و سازمان‌ها از این کنش بازدید کرده و شعار سردادند.