تحصن برای عدالت: فعالیت‌های آزادی در همه‌جا گسترش می‌یابند

تحصن برای عدالت در چندین شهر ادامه دارد و بر این پیام تاکید شد: «فعالیت‌های آزادی در همه‌جا گسترش می‌یابند.»

پس از آن‌که زندانیان سیاسی در ۲۷ نوامبر ۲۰۲۳ برای آزادی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان دست به اعتصاب غذا زدند، خانواده‌های زندانیان نیز با همان هدف در شهرهای آمد و وان و استانبول و مردین و آدانا و مرسین به تحصن برای عدالت ادامه می‌دهند.

وان

فعالیت شهر وان ۴۹ روز است ادامه دارد، در این فعالیت عینه آتابای به این اشاره کرد که اگر تا ۱۵ فوریه برای حل مسئله‌ی کورد گامی برداشته نشود و انزوا رفع نگردد، زندانیان دست به روزه‌ی مرگ خواهند زد، از تمامی مدافعان حقوق بشر و وزیر دادگستری و سازمان‌های مدنی درخواست کرد تا برای دیدار با رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان گام بردارند.

آمد

فعالیت شهر آمد ۴۹ روز است ادامه دارد، مادران صلح بیسمیل و نامزدهای انتخاباتی شهرداری حزب برابری و دمکراسی خلق‌ها (دَم پارتی) در بیسمیل و چندین شهروند دیگر در این فعالیت شرکت کردند و شعار سردادند.

مرسین

فعالیت شهر مرسین ۵۰ روز است که ادامه دارد، فعالین شعار «زنده باد مقاومت زندان» و «زنده باد رهبر آ‌پو» را سردادند.

مردین

فعالیت شهر مردین ادامه دارد، ریاست مشترک دَم پارتی شعبه‌ی دِرک، صلاح‌الدین ازگی‌ اعلام کرد این فعالیت برای آزادی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان و راه‌حل‌ مسئله‌ی کورد در همه‌ جا گسترش می‌یابد.

استانبول

فعالیت شهر استانبول ۴۱ روز است ادامه دارد، فعالین شرکت کرده جلیقه‌‌هایی با مضمون «انزوا جنایت علیه بشریت»  را پوشیدند و به طور مستمر شعار «زنده باد مقاومت زندان» و «بدون رهبر زندگی میسر نیست» را سردادند.

آدانا

فعالیت شهر آدانا ۵۰ روز است که ادامه دارد، فعالین به طور مستمر شعار «زنده باد مقاومت زندان» را سردادند و خواستار آزادی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان شدند.