تحصن برای عدالت: لازم است برای آزادی جسمانی رهبر خلق کورد مبارزه را تقویت کنیم

در چندین شهر تحصن برای عدالت ادامه دارد، شهروندانی که در این تحصن شرکت داشتند، اشاره کردند که لازم است برای آزادی جسمانی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان مبارزه را تقویت نمایند.

فعالیت تحصن عدالت با مطالبه‌ی آزادی جسمانی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان و راه‌حل‌ سیاسی برای مسئله‌ی کورد در شهرهای استانبول و آمد و آدانا و مرسین و وان و مردین و ازمیر ادامه دارد.

استانبول

فعالیت شهر استانبول ۴۳ روز است ادامه دارد. در این فعالیت، به نمایندگی از نیروهای مبارزه‌ی متحد (ب‌م‌گ) سینم‌‌ اوزکان به انزوای رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان اشاره کرد واعلام نمود که اعتصاب غذا اراده‌ای بسیار مهم است. در ادامه گفت: «ما نیز ضد حملات دولت با اراده‌ی انقلابی تسلیم نخواهیم شد. ما نیز در کناره اراده‌ی مبارزات خلق کورد می‌ایستیم.»

همچنین به نمایندگی از ب‌م‌گ، محمود چیفتچی به این اشاره کرد که انزوای امرالی بر جامعه تأثیر گذاشته است، کوردستان و ترکیه در انزوا به سر می‌برند، گفت: «راه را برای آقای اوجالان باز کنند. اگر انزوای آقای عبدالله اوجالان پایان یابد و به صورت جسمانی آزاد گردد، راه برای آزادی و برابری باز خواهد شد. تا راه برای آقای اوجالان باز نگردد، هیچ کس در کوردستان و ترکیه روی خوش نخواهد دید. لازم است همگی برای این منظور به مبارزه بپردازیم. در تمامی جهان گفته می‌شود، راه‌حل‌ آقای عبدالله اوجالان است، لازم است همگان مبارزه را افزایش دهند.»

آمد

همچنین فعالیت شهر آمد ۵۱ روز است ادامه دارد. در این فعالیت شرکت کنندگان به انزوا اشاره کردند و اعلام نمودند لازم است تحصن برای عدالت گسترش یابد و بر ادامه‌ی مبارزه تاکید شد.

شعارهای «زنده باد مقاومت زندانیان» و «بدون رهبر زندگی میسر نیست» سر داده شد.

آدانا

فعالیت شهر آدانا ۵۲ روز است ادامه دارد. در این فعالیت مادران شعار «زنده باد مقاومت زندان‌ها» را سردادند، شرکت کنندگان خواستار آزادی جسمانی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان شدند.

مرسین

همچنین فعالیت شهر مرسین ۵۲ روز است ادامه دارد. در این فعالیت شعار «زنده باد مقاومت زندان‌ها» و «زنده باد رهبر آپو» سرداده شد.

وان

فعالیت شهر وان نیز ۵۱ روز است ادامه دارد. این فعالیت با شعار «زنده باد مقاومت زندان‌ها» ادامه یافت.

مردین

فعالیت شهر مردین نیز به مانند دیگر شهرها ادامه دارد، اعضای انجمن فرهنگ و هنر مزوپوتامیا در این فعالیت شرکت کردند و آواز خواندند. تاکید کردند به فعالیت‌ ادامه خواهند داد و برای آزادی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان مبارزه می‌کنند.

ازمیر

در شهر ازمیر نیز تحصن برای عدالت ادامه دارد. در این فعالیت تاکید شد که تحصن برای عدالت علیه انزوا ادامه خواهد یافت.

عضو ESP، آیلین آگر اعلام کرد برای حمایت از اعتصاب غذا در استانبول اعتصاب غذای ۳ روزه را اعلام کرده‌اند، همچنین گفت، در ازمیر نیز از ۳۱ ژانویه تا ۲ فوریه به مدت ۳ روز اعتصاب غذا انجام خواهند داد.