تحصن برای عدالت: مبارزه تا آزادی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان ادامه خواهد داشت!

فعالین تحصن برای عدالت اعلام کردند تا آزادی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان به مبارزه ادامه خواهد داد.

فعالیت تحصن عدالت با مطالبه‌ی آزادی جسمانی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان و راه‌حل‌ سیاسی برای مسئله‌ی کورد در همچنان در بسیاری از شهرها ادامه دارد.

وان

تحصن برای عدالت که با پیشگامی انجمن حمایت و کمک به خانواده‌های زندانیان و زندانیان (توهای-در) در شهر وان آغاز شده است، در ۵۲مین روز ادامه دارد. این تحصن توسط حزب مناطق دمکراتیک (د‌ب‌پ)، جنبش زنان آزاد (ت‌ژ‌آ)، انجمن مادران صلح، نمایندگان پارلمان حزب برابری و دمکراسی (دَم پارتی) و شهروندان مورد استقبال قرار گرفته است.

ریاست مشترک دَم پارتی کسکین بایندر به سخنرانی پرداخت و گفت: «تا می‌توانیم در کنار مادرانمان می‌مانیم. مبارزه برای آزادی آقای عبدالله اوجالان تنها وظیفه‌ی زندانیان سیاسی نیست. مسئولیت بزرگی بر دوش ماست و قول می‌دهیم این بار را تا آزادی آقای اوجالان به دوش بکشیم و به مبارزه ادامه دهیم و تا زمانی که راه‌حل برای مسئله‌ی کورد پیدا نشود، مبارزه را بیشتر و گسترده‌تر خواهیم کرد.»

مرسین

تحصن برای عدالت که با پیشگامی انجمن حمایت و کمک به خانواده‌های زندانیان و زندانیان چوکوراوا (توهای-در چوکوراوا) در شهر وان آغاز شده است، در ۵۳مین روز در شهر مرسین ادامه دارد.

امین ارن، عضو مادران صلح در تحصن برای عدالت به سخنرانی پرداخت و گفت: «تا انزوای جسمانی رهبر ما رفع نگردد، به فعالیت‌هایمان ادامه می‌دهیم و معتقد هستم اگر با رهبر ما نشست برگزار شود، برای خلق کورد و خلق‌های ترکیه صلح حاصل خواهد شد و این جنگ به پایان می‌رسد.»

آدانا

فعالیت شهر آدانا که ۵۳ روز است ادامه دارد با شرکت در «پنل آزادی زنان» به فعالیت خود ادامه دادند.

همچنین در شهرهای ازمیر، استانبول، آمد و مردین با شعار تا آزادی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان و حل مسئله‌ی کورد از طریق دمکراتیک، به مبارزه ادامه خواهیم داد، ادامه دارد.