تحصن برای عدالت مصرانه ادامه دارد: آزادی برای عبدالله اوجالان

تحصن عدالت برای آزادی جسمانی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان در چندین شهر مصرانه ادامه دارد.

تحصن برای عدالت در چندین شهر ادامه دارد.

آمد

تحصن برای عدالت در شهر آمد به ابتکار انجمن کمک به خانواده‌های زندانیان (TUAY-DER) در ساختمان سازمان ناحیه رزان (باغلار) دَم پارتی وارد ۷۸مین روز شد. مجلس مادران صلح به بازدید از این ملاقات رفتند و مادران درخواست کردند تا صدای زندانیان شنیده شود و خواستار صلح شدند.

اِلح

تحصن برای عدالت شهر اِلح که با پیشگامی انجمن کمک و همبستگی با خانواده‌های زندانیان و محکومان (TUAY-DER) آغاز شده است، با حضور خانواده و بستگان زندانیان و نمایندگان سازمان‌های مدنی در ۲۰مین روز ادامه دارد.

ملاقات کنندگان از این تحصن به اهمیت اعتصاب غذای زندانیان اشاره کردند و خواستار گسترش مبارزه شدند.

رشاد آیدا، یکی از مادران صلح گفت: «لازم است در چنین موقعیتی از یکدیگر حمایت نماییم. با این هدف از مادران این فعالیت حمایت می‌کنیم، تا انزوای زندانیان رفع نگردد این فعالیت ادامه خواهد داشت.»

حلیمه توپوز‌ یکی از مادران صلح گفت: «لازم است انزوای آقای اوجالان فورا رفع گردد. این فعالیت تا رسیدن به هدف خود ادامه خواهد یافت.»

ازمیر

 تحصن برای عدالت که با پیشگامی انجمن کمک به خانواده‌های زندانیان و محکومان در دریای اژه و جنبش زنان آزاد (ت‌ژآ) آغاز شده است در ۲۴مین روز خود ادامه دارد.

زنانی که به این فعالیت رفتند تاکید نمودند، لازم است سیاست انزوا علیه رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان پایان یابد.

فاطمه دمیر به نمایندگی از کمیسیون زنان حقوق بشر گفت: «انزوا نه تنها در زندان، بلکه در تمامی زندگی پخش شده است. تاکید می‌کنیم در این خط‌مشی مبارزاتی در کنار مادران خواهیم بود.»

بهیه چلیک به نمایندگی از مادران صلح گفت: «تا زمانی که سیاست انزوا و اعتصاب غذای زندانیان پایان نیابد، این فعالیت ادامه دارد.»

در این فعالیت پیام «ما به خاطر آقای عبدالله اوجالان این‌جا حضور داریم» داده شد.

وان

در شهر وان، فعالیت تحصن برای عدالت در ۷۷مین روز در انجمن کمک به خانواده‌های زندانیان و محکومان (توهای-در) در ساختمان حزب مناطق دمکراتیک (دب‌پ) ادامه دارد.

مبارزین عرصه‌ی رسانه‌ی آزاد به بازدید از این فعالیت رفتند. روژدا آیدین خبرنگار ژن نیوز گفت: «به عنوان رسانه‌ی آزادی از تحصن خانواده و بستگان زندانیان و مادران صلح حمایت می‌کنیم. سال‌هاست شاهد آزار و درد مادران هستیم. رفقای روزنامه‌نگار ما در زندان هستند. خواستار این هستیم که فورا آزاد گردند.»

مردین

تحصن برای عدالت که در ساختمان حزب مناطق دمکراتیک (دب‌پ) آغاز شده بود در شهر مِردین ادامه دارد. افراد زیادی از این فعالیت بازدید کردند و شعار «زنده باد رهبر آپو» را سردادند.

هاجر کاراتاش از مادران صلح به مبارزات آزادی درود فرستاد و گفت: «تا قطره‌ای خون در جسم ما باقی بماند، از فرزندانمان صیانت می‌کنیم، برای رهبر و زندانیانمان مبارزه می‌کنیم.»