تحصن برای عدالت: نمی‌توانیم در منزل خود بنشینیم، از اراده‌ی خود صیانت می‌کنیم

در تحصن برای عدالت اعلام شد: «تا زمانی که رهبر آزاد نشود، آرام نخواهیم گرفت.»

فعالیت تحصن عدالت برای آزادی جسمانی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان و راه‌حل‌ سیاسی مسئله‌ی کورد در چندین شهر ادامه دارد.

استانبول

فعالیت تحصن برای عدالت در شهر استانبول ۵۵ روز است که ادامه دارد. در این فعالیت عضو کمیته‌ی اجرایی انجمن فرهنگی دوستان، تورکر‌ دمیرچی به این اشاره کرد که خلق کورد بیش از تمامی خلق‌های خاورمیانه با ستم و نسل‌کشی و ممنوعیت و مفقودالاثر شدن مواجه بوده است، همچنین بر حمایت از مبارزات خلق کورد تاکید کرد و گفت: «مبارزه علیه انزوا، از اصول انسانی ماست، لازم است همگان از مقاومت مادران و زنان صیانت نمایند.»

همچنین فینجه‌ آکمان گفت: «تا زمانی که رهبر آزاد نشود، آرام نخواهیم گرفت. باید رهبر ما را آزاد نمایند تا ما وی را در بین خود ببینیم. آزادی نزدیک است.»

مردین

فعالیت شهر مردین ادامه دارد. شرکت کنندگان در این فعالیت به اهمیت اعتصاب غذا و تحصن برای عدالت و راهپیمایی بزرگ آزادی برای آزادی جسمانی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان و راه‌حل سیاسی مسئله‌ی کورد اشاره کردند.

مادر صلح، عطیه‌ بولگان‌ اعلام کرد که می‌خواهند علیه انزوا به نتیجه برسند و به راهپیمایان و زندانیان درود فرستاد.

وان

فعالیت شهر وان ۶۳ روز است ادامه دارد. در این فعالیت چندین بار شعار «زنده باد مقاومت زندان» و «زنده باد رهبر آپو» سرداده شد.

آدانا

فعالیت آدانا در ۶۴مین روز ادامه دارد. در این فعالیت با پیشگامی مادران صلح خواستار آزادی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان و تمامی زندانیان شدند. چندین بار شعار «زنده باد مقاومت زندان» سرداده شد.

مرسین

فعالیت مرسین ادامه دارد. در این فعالیت مادر صلح، ماشلا شاکار اعلام کرد که مبارزه‌ی آن‌ها برای آزادی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان و تمامی زندانیان ادامه دارد.

آمد

فعالیت شهر آمد ۶۳ روز است ادامه دارد. کارمندان فرهنگ و هنرمندان مرکز فرهنگ دجله و فرات، تئاتر شهر آمد، سینمای خاورمیانه از این فعالیت بازدید کردند، این فعالیت با نمایش هنری ادامه یافت.

شعار «زنده باد مقاومت زندان» و «بدون رهبر زندگی میسر نیست» و «ژن، ژیان، آزادی» سرداده شد.

اِلح

فعالیت شهر اِلح ۵ روز است ادامه دارد. چندین نفر به نمایندگی از احزاب و سازمان‌ها ‌دیگر شخصیت‌ها به این فعالیت رفتند.