تحصن برای عدالت: تا از عبدالله اوجالان اطلاع کسب نکنیم، متوقف نخواهیم شد

مادران صلح در تحصن برای عدالت تاکید کردند، تا از رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان اطلاع کسب نکنیم، متوقف نخواهیم شد.

بستگان و خانواده‌ی زندانیان با مطالبه‌ی آزادی جسمانی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان و راه‌حل‌ سیاسی برای مسئله‌ی کورد به تحصن‌های برای عدالت ادامه می‌دهند. این تحصن‌ها در شهرهای مردین و ازمیر و اِلح ادامه دارد. ‌در این تحصن‌ها شعارهای «زنده باد رهبر آپو» و «بدون رهبر زندگی میسر نیست» و «زنده باد مقاومت زندان» و «ژن، ژیان، آزادی» سرداده شد، مادران جلیقه‌هایی که بر روی آن نوشته شده بود «انزوا جنایت علیه بشریت است» را بر تن کردند.

در تحصن برای عدالت شهر مردین نجلا‌ آجیبوجا ریاست مشترک حزب برابری و دمکراسی خلق‌ها (دَم پارتی) شعبه‌ی مردین انزوای تحمیلی بر رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان را محکوم کرد و گفت: «هرچه انزوای علیه رهبر خلق کورد شدید هم باشد ما سر خم نخواهیم کرد و متوقف نخواهیم شد»، همچنین عید رمضان را به زندانیان و کنشگران تبریک گفت.

در تحصن برای عدالت شهر ازمیر سلطان یاگمکان یکی از مادران زندانیان گفت: «تا زمانی که انزوای آقای اوجالان رفع نگردد، به ‌کنشهای خود ادامه خواهیم داد. باید وکلا و خانواده با وی ملاقات نمایند. تا از عبدالله اوجالان اطلاع کسب نکنیم، متوقف نخواهیم شد.»

در تحصن برای عدالت شهر مرسین، مریم اربَی از مادران صلح اعلام کرد برای راه‌حل دمکراتیک مسئله‌ی کورد باید فورا درهای امرالی باز گردد و با رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان مذاکره انجام شود، در ادامه تاکید نمود تا رسیدن به هدف، به تحصن‌های خود ادامه خواهند داد.

سپس علی بوزان نماینده‌ی پارلمانی دَم پارتی از حوزه‌ی انتخابیه‌ی مرسین اعلام کرد، مشکلات کشور به انزوای امرالی گره خورده‌اند و در ادامه گفت: «تا انزوا ادامه داشته باشد، حل نشدن مسئله‌ی کورد ادامه خواهد یافت، تا زمانی که مسئله‌ی کورد حل نگردد، در ترکیه و خاورمیانه جنگ و درگیری ادامه خواهد یافت. تا جنگ و درگیری در کشوری وجود داشته باشد، صلح و پیشرفت حاصل نخواهد شد. به همین سبب باید انزوا پایان یابد.»

سپس مادران به مناسبت روز میلاد رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان در پارک یلماز گونی، نهال کاشتند.