تحصن در آدانا تحت محاصره پلیس‌: آدرس راه‌حل امرالی است

در کنش تحصن علیه غصب اراده خلق در آدانا، یاد شیخ سعید و یارانش گرامی داشته شده و گفته شد که امرالی آدرس راه‌حل مسئله کورد است.

تحصن علیه غصب اراده خلق

حزب برابری و دمکراسی خلق‌ها ‌(دم پارتی) شعبه آدانا، کنش تحصن را که با مشارکت احزاب سیاسی و سازمان‌های مدنی در شهر برگزار می‌کند درخواست متوقف کردن غصب اراده خلق را ارائه داد.

علیرغم اینکه در این شهر ممنوعیت تظاهرات و انجام کنش وجود نداشت،‌ پلیس‌ ترکیه به مثابه همیشه تلاش کرد که کنش را با مانع روبرو سازد، توده خلق تحت محاصره پلیس در همان میدان، کنش تحصن را انجام داد.

توده خلق پلاکارت‌هایی با عناوین ‌«شهرداری از آن خلق است، ما به مصادره آن اجازه نمی‌دهیم»، ‌«قیم کودتا است» و ‌«شهرداری از آن ما است، ما به مصادره آن اجازه نمی‌دهیم» را برافراشتند. در این کنش‌ها بی‌وقفه شعارهای ‌«قیم دزد جولمرگ را ترک کن»، ‌«قیم به خلق حساب پس خواهد داد»‌، ‌«همه جا جولمرگ، همه جا مقاومت» و ‌«ما با مقاومت پیروز می‌شویم» سرداده شد.

همچنین خلق در ۹۹مین سالگرد اعدام شیخ سعید و یاران او، با برافراشتن تصاویر شیخ سعید،‌ یادشان را گرامی داشتند.

ریاست مشترک دم پارتی شعبه آدانا، صفی‌الدین آیدمیر، یاد شیخ سعید و یارانش را گرامی داشت و یادآور شد در روز اعدام آنان‌‌: ‌«علیه رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان مجازات سنگین حبس ابد‌‌‌» تحمیل شد. آیدمیر گفت‌‌‌: ‌«تصمیماتی که امروزه گرفته می‌شوند، روزهایی نیستند که تصادفی انتخاب شده باشند. خلق کورد بخوبی می‌داند که این به چه معناست. در اینجا اصرار بر راه‌حل برای مسئله کورد می‌باشد. مسئله کورد مهمترین مسئله این کشور است. تا زمانیکه مسئله کورد به رهیافت نرسد، نه دمکراسی به این کشور خواهد آمد و نه اقتصاد توسعه خواهد یافت.‌‌»

آیدمیر حکومت آک‌پ-م‌ه‌پ را فراخواند که به غصب اراده خلق پایان دهند. کنش با تشویق و سردادن شعار به پایان رسید.