تحصن در مخمور با ۸۱مین گروه ادامه دارد

تحصن در اردوگاه مخمور که برای شکست دادن انزوای تحمیلی و آزادی جسمانی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان آغاز شده است، در ۴۱۱مین روز خود با ۸۱مین گروه، مُصِرانه ادامه دارد.

تحصن در اردوگاه شهید رستم جودی ‌(مخمور) که در روز ۲۰ جوای ۲۰۲۳ که برای شکست‌دادن انزوای تحمیلی و آزادی جسمانی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان آغاز شده است، در ۴۱۱ مین روز خود از سوی ۸۱مین گروه برعهده گرفته شد.

مراسم تحویل گرفتن در نهاد خانواده‌های شهدای مخمور با انجام یک دقیقه سکوت برای ادای احترام به یاد شهدای جنبش آزادی کوردستان آغاز شد. پس از ادای احترام به عنوان گروه ۸۰مین، سرحد پرسوسی بیانیه را قرائت کرد.

محتوای این بیانیه به شرح زیر است‌:

‌«بیش از ۴سال است که به هیچ‌وجه خانواده و وکلا نمی‌توانند با رهبر آپو ملاقات کنند. با این کار تمام خلق کورد در انزوای تحمیلی قرار می‌گیرد. ممنوع کردن رقص، آواز، فرهنگ و هنر کوردی، حملات علیه جوانان و زبان کوردی،‌ برافراشتن پوستر اسد اوکتای ییلدران در مسابقه فوتبال آمداسپورت ‌(تیم فوتبال شهر آمد)، نشانه‌های دشمنی دولت ترکیه علیه خلق کورد است.

ما انزوای تحمیلی بر رهبر آپو را نمی‌پذیریم و تا زمانیکه رهبر آپو بصورت جسمانی آزاد نشود، ما از انجام تحصن دست بردار نخواهیم شد.

پس از ارائه بیانیه، این کنش تحصن با شعارهای ‌«زنده‌باد رهبر آپو» و ‌«زنده‌باد مقاومت امرالی» به ۸۱مین گروه تحویل داده شد.