تحصن علیه غصب اراده خلق در ۷۳مین روز ادامه داشت

کنش تحصن علیه مصادره شهرداری جولمرگ که در محله بیوگلو آغاز شده بود در ۷۳مین روز خود ادامه داشت.

کنش تحصن علیه مصادره شهرداری جولمرگ

کنش تحصنی که نیروهای رنج،‌ صلح و دمکراسی در محله بیوگلو استانبول علیه مصادره شهرداری جولمرگ آغاز کرده بودند در ۷۳مین روز خود ادامه داشت. در این کنش پلاکارت‌هایی به زبان‌های کوردی و ترکی و با عنوان ‌«جولمرگ از آن ما است» و ‌«مقاومت کن جولمرگ، استانبول همراه تو است» برافراشته شده و بی‌وقفه شعارهای ‌«زنده‌باد مقاومت جولمرگ»، ‌«ما با مقاومت پیروز خواهیم شد»، ‌«قیم خواهد رفت،‌ ما ماندگار می‌مانیم»، ‌«در کنار هم علیه فاشیسم» و ‌«ژن ژيان آزادی» را سرداده شدند.

ریاست مشترک منطقه سلطان‌گازی از حزب دم پارتی، زبیده اینجه در این کنش سخنرانی کرد و توجه‌ها را به سیاست‌های اعمال فشار حکومت آک‌پ-م‌ه‌پ علیه خلق کورد و تمام خلق‌های ترکیه معطوف داشت و گفت‌: ‌«در این کشور حملات وجود دارد. روزنامه‌نگاران به قتل می‌رسند. هزاران نفر علیرغم اینکه هیچ جرمی را مرتکب نشده‌اند دستگیرمی‌کنند. بدلیل اینکه در این کشور، حمله،‌ دستگیری، زندانی کردن و نسل‌کشی وجود دارد، ما ۷۳ روز است که به کنش خود ادامه می‌دهیم.»

سخنگوی کمیسیون حقوقی دم پارتی، آوجیلار ایلارسلان نیز چنین گفت‌: ‌«امروز اراده خلق را غصب می‌کنند. انسان‌ها فریاد می‌زنند. دیگر باید این امر به رهیافت برسد.»