تحصن علیه غصب اراده خلق در روز ۷۵مین ادامه پیدا کرد

تحصن علیه مصادره شهرداری جولمرگ که در بیوگلو استانبول آغاز شد بود، در ۷۵مین روز خود ادامه داشت. در این کنش اعلام شده است که سیاست‌های جنگ‌افروزانه ترکیه این کشور را به شکست می‌کشاند و توجه‌ها را به صلح معطوف داشتند.

کنش تحصن علیه مصادره شهرداری جولمرگ

کنش تحصن نیروهای رنج، صلح و دمکراسی در بیوگلو استانبول که علیه مصادره شهرداری جولمرگ آغاز شده بود در ۷۵مین روز ادامه دارد. در این کنش پلاکارت‌هایی به زبان‌های کوردی، ترکی،‌ انگلیسی و عربی با عنوان ‌‌«جولمرگ از آن ما است» و ‌«مقاومت‌کن جولمرگ، استانبول همراه تو است» برافراشته شدند. در این کنش بصورتی مداوم شعارهای ‌«زنده‌باد مقاومت جولمرگ»، ‌«ما با مقاومت پیروز خواهیم شد»، ‌«قیم خواهد رفت، ما ماندگار می‌مانیم»، ‌«همراه هم علیه فاشیسم» و ‌«ژن ژيان آزادی» سرداده شدند.

ریاست مشترک دم پارتی آرناوتکوی، یاووز قهرمان در این کنش سخنرانی کرد و گفت‌: ‌«با فرارسیدن روز  جهانی صلح یعنی ۱ سپتامبر، لازم است یکبار دیگر به اهمیت صلح پرداخته شود. برای ایجاد صلح باید هرکسی به مسئولیت‌های خود عمل کند. رئیس جمهور در همه جا خواستار صلح است. چرا در کشور خود صلح نمی‌خواهد‌؟ زمانیکه مسئله کورد باشد، سیاست‌های انکار و نابودی را اجرایی می‌کند. ما دیگر نمی‌خواهیم که مادرانمان اشک بریزند. بیایید همراه هم صلح را ایجاد کنیم.»

سخنگوی مشترک یکمین منطقه ANYAKAY-DER، محمد آرنچ نیز چنین گفت‌: ‌«سال‌هاست که خلق کرد تحت ظلم و ستم قرار دارد. دیگر این کشور نیازمند صلح است. باید مادران کورد و ترک در کنار هم نشسته و گفتگو کنند. باید قوانین دشمنانه به پایان برسند و بنیان صلح ایجاد شود.»