تحصن علیه مصادره ادامه دارد‌: ‌ما با مقاومت پیروز خواهیم شد

کنش تحصن که نیروهای رنج،‌ صلح و دمکراسی در میدان شیشخان بیوگلو استانبول آغاز کرده بودند، در ۴۳مین روز خود ادامه دارد. در این تحصن پیام ‌«ما با عدالت پیروز خواهیم شد» داده شد.

کنش تحصن که نیروهای رنج،‌ صلح و دمکراسی در میدان شیشخان بیوگلو استانبول آغاز کرده بودند، در ۴۳مین روز خود تداوم یافت. در این کنش، مشارکت‌ کنندگان لباس‌هایی که عبارت ‌«قیم برو به جهنم» بروی آن نوشته شده بود را پوشیده و پلانکارتی با عنوان ‌«میدان تقسیم و جولمرگ از آن ما است، آزادی برای ۱ می، قیم برو به جهنم» برافراشته شد. در این کنش بسیاری از شهروندان مشارکت کرده و آهنگ‌هایی به زبان‌های کوردی و ترکی خواندند که با تشویق و هلهله و رقص و پایکوبی همراه بود. شعارهای ‌«قیم خواهد رفت ما ماندگار خواهیم ماند»، ‌«ما با مقاومت پیروز خواهیم شد»‌، ‌‌‌‌‌‌‌«زنده‌باد مقاومت زندان‌ها»، ‌«بگذار فاشیسم بمیرد» و ‌«مقاومت کن جولمرگ، استانبول همراه توست» سرداده شد.

مدیریت دم پارتی در منطقه سنجاق‌تپه و در عین حال یکی از استادان انستیتوی زبان کوردی، ارکان اوزتاش گفت‌‌: ‌«فاشیسم علیه کوردها، سوسیالیست‌ها و انقلابیون افزایش می‌یابد. ما قیم را محکوم می‌کنیم، باید مقاومت را ادامه بدهیم.‌»

این کنش با سردادن شعارهای ‌«قیم خواهد رفت ما پیروز خواهیم شد» به پایان رسید‌‌‌.