تحصن‌های برای عدالت ادامه دارند

تحصن‌های برای عدالت با مطالبه‌ی آزادی جسمانی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان و راه‌حل‌ سیاسی برای مسئله‌ی کورد در چندین شهر ادامه دارند.

تحصن‌های برای عدالت بستگان و خانواده‌ی زندانیان با مطالبه‌ی آزادی جسمانی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان و راه‌حل‌ سیاسی برای مسئله‌ی کورد در شهرهای آمد و اِلح و وان و مردین و مرسین و استانبول ادامه دارد. در این تحصن‌ها شعارهای «زنده باد رهبر آپو» و «بدون رهبر زندگی میسر نیست» و «زنده باد مقاومت زندان» و «ژن، ژیان، آزادی» سرداده شد، مادران جلیقه‌هایی که بر روی آن نوشته شده بود «انزوا جنایت علیه بشریت است» را بر تن کردند.

در تحصن برای عدالت شهر آمد که ۱۱۳ روز است ادامه دارد، مریم توران از بستگان زندانیان گفت: «به عنوان مادران تا رفع انزوای تحمیلی بر رهبر آپو، مقاومت خواهیم کرد. از تمامی مادران به ویژه از مادر زندانیان می‌خواهیم تا از تحصن‌های برای عدالت حمایت کنند. تا این انزوا ادامه داشته باشد ما نیز آرام نخواهیم گرفت. ما نیز در منازل خود تحت انزوا هستیم. خواسته‌ی ما، رفع انزواست. فقط آن زمان است که آرام خواهیم گرفت و به منازلمان بازخواهیم‌ گشت.»

در تحصن برای عدالت شهر وان که ۱۰۹ روز است ادامه دارد، یکی از مادران به نام کَوه ایشک گفت: «فرزندان ما ۱۲۱ روز است در زندان اعتصاب غذا کرده‌اند. این انزوا علیه فرزندان ما و خلق کورد اجرا می‌شود. از تمامی انسان‌های باوجدان خواستار حمایت و پشتیبانی هستم. تا انزوای آقای اوجالان رفع نگردد، انزوای زندانیان نیز رفع نخواهد شد. تنها راه صلح، مذاکره با آقای اوجالان است. لازم است فورا مذاکره انجام شود.»