تحصن‌های برای عدالت با قاطعیت ادامه دارد

تحصن‌های برای عدالت در بسیاری از شهرها به موازات اعتصاب غذا در زندان‌ها با خواست آزادی جسمانی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان و راه‌حلی دموکراتیک برای مسئله کورد ادامه دارد.

وان

تحصن برای عدالت که در شهر وان با مطالبه آزادی جسمانی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان و حل مسئله کورد آغاز شده بود، در شصتمین روز خود به رهبری بستگان زندانیان و انجمن حقوقی همبستگی با خانواده‌های زندانیان ادامه یافت. بسیاری از مردم از این تحصن که در ساختمان سازمان شهرداری د‌ب‌پ برگزار شد، بازدید کردند. هَوال دل‌بهار، نویسنده، اظهار داشت که انزوای تحمیلی بر رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان که در زندان امرالی به سر می‌برد، نمی‌تواند مانع مبارزه مردم کورد برای آزادی شود. وی تصریح کرد که مردم کورد با وجود ظلم و ستم به مبارزه برای آزادی ادامه می‌دهند.

آمد

تحصن برای عدالت در آمد برای آزادی جسمانی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان وارد دومین ماه خود شد. مدیران اتاق مهندسان برق (EMO) شعبه آمد و اعضای شورای شهرداری رَزان (باغلار) که از این تحصن بازدید کردند، خواستار رسیدگی به وضعیت زندانیان بیمار و آزادی کسانی شدند که محکومیت آنها به پایان رسیده است. فعالان تحصن برای عدالت با شعارهای «زنده باد مقاومت زندان‌ها» و «ژن، ژیان، ئازادی» به تحصن خود ادامه دادند.

ازمیر

تحصن برای عدالت که در ازمیر به رهبری انجمن حقوقی همبستگی با خانواده زندانیان در اژه و جنبش زنان آزاد (ت‌ژا) آغاز شد، در هجدهمین روز خود ادامه داد. سازمان‌های استانی و منطقه‌ای دنیزلی، بُدروم و بایراکلی دَم پارتی و اعضای پلتفرم شاخه‌های کنفدراسیون اتحادیه‌های کارمندان عمومی (KESK) اِزمیر از تحصنی که در آن بنرهای کوردی و ترکی باز شد، حمایت کردند. در این مراسم شعارهایی از جمله «برای عدالت، انزوا را بشکنید»، «برای صلح اجتماعی صدای زندان‌ها خواهیم شد» و « مقاومت در برابر انزوا» سر داده شد.

استانبول

تحصن برای عدالت که در استانبول به رهبری انجمن کمک و همبستگی با خانواده‌های زندانیان و محکومان در مرمره در ساختمان سازمان منطقه‌ای اَسَن‌یورت دَم پارتی برگزار شد، پنجاه و دومین روز خود را سپری می‌کند. این تحصن برای آزادی جسمانی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان ادامه یافت. پیغام داده شد که تحصن ادامه خواهد داشت.

آدانا

تحصن برای عدالت به ابتکار انجمن کمک و همبستگی با خانواده‌های زندانیان و محکومان در آک‌دَنیز آدانا در شصت و یکمین روز خود ادامه دارد. جوانان این تحصن را بر عهده گرفتند و با شعارهای «بدون رهبری زندگی ممکن نیست» و «زنده باد مقاومت زندان‌ها» به همبستگی خود ادامه دادند.

مِردین

تحصن برای عدالت در ساختمان حزب مناطق دموکراتیک (دب‌پ) در مِردین ادامه دارد. افراد زیادی از این تحصن بازدید کردند. در مورد "راهپیمایی بزرگ آزادی" بحث‌هایی صورت گرفت و شرکت‌کنندگان در تحصن برای عدالت تاکید کردند که راهپیمایی آزادی را گسترش خواهند داد.

اِلیح

در اِلیح، کاندیداهای ریاست مشترک شهرداری الیح دَم پارتی، مهدی اوزتوزون و گلستان سونوک از این تحصن حمایت کردند. در حالی که این بازدیدها در طول روز ادامه داشت، شعارهایی مانند «زنده باد مقاومت زندان‌ها»، «با مقاومت پیروز می‌شویم»، «زنده باد رهبر آپو» و «ژن، ژیان، ئازادی» به کرات سر داده شد.

سونگول کورکماز و مصطفی مسعود تَکیک، روسای مشترک استانی دَم پارتی، خواستار حساسیت نسبت به اعتراضات شدند و از همه اقشار جامعه خواستند تا برای پایان دادن به نقض‌های قانونی «مبارزه» کنند.

مرسین

تحصن برای عدالت که توسط انجمن کمک به خانواده‌های زندانیان و محکومان چوکوراووا (Çukurova TUAY-DER) در مرسین آغاز شده بود در ساختمان انجمن ادامه یافت.

خالده ترک‌اوغلو، سخنگوی مجلس زنان حزب دموکراسی و برابری خلق‌ها (دَم پارتی) از این مراسم بازدید کرد و گفت: «انزوای علیه آقای عبدالله اوجالان باید برداشته شود و خواسته‌های زندانیان پذیرفته شود.»

امینه اَرَن، عضو مجمع مادران صلح گفت: «تا زمانی که این انزوای تحمیلی بر رهبر ما برداشته نشود و اعتصاب غذا ادامه یابد، ما به مبارزه خود ادامه خواهیم داد. ما هم برای کوردها و هم برای ترک‌ها صلح می‌خواهیم.»