تحصن‌های برای عدالت: برای عزل قیوم‌ها به پای صندوق‌های رای بروید

بستگان و خانواده‌ی زندانیان در تحصن‌های برای عدالت از همگان درخواست کردند که فردا برای حزب برابری و دمکراسی خلق‌ها (دَم پارتی) و عزل قیوم‌ها به پای صندوق‌های رای بروید.

تحصن‌های برای عدالت بستگان و خانواده‌ی زندانیان با مطالبه‌ی آزادی جسمانی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان و راه‌حل‌ سیاسی برای مسئله‌ی کورد در شهرهای آمد و اِلح و وان، مردین، مرسین و استانبول ادامه دارد. در این تحصن‌ها شعارهای «زنده باد رهبر آپو» و «بدون رهبر زندگی میسر نیست» و «زنده باد مقاومت زندان» و «ژن، ژیان، آزادی» سرداده شد، مادران جلیقه‌هایی که بر روی آن نوشته شده بود «انزوا جنایت علیه بشریت است» را بر تن کردند.

در تحصن برای عدالت شهر مرسین یکی از مادران به نام حسیبه‌ مَنگرکُن به اعتصاب غذای زندانیان سیاسی و تحصن‌های عدالت توجه کرد و گفت: «تنها هدف ما آزادی رهبرمان است، راه مذاکره را باز کنید، انزوا را در زندان‌ها برچینید.»

حسیبه‌ مَنگرکُن به انتخابات ۳۱ مارس توجه کرد و گفت: «هر رایی به دَم پارتی، قرار دادن یک گل بر روی صلح است، ۸ سال است که شهرداری‌های ما توسط قیوم‌ها تصاحب شده‌اند. ما مصمم هستیم، قیوم‌ها را عزل خواهیم کرد. از همگان می‌خواهم پای صندوق‌های رای رفته و اراده‌ی خود را نشان دهند.»

در تحصن برای عدالت شهر آمد، زنان زندانی در زندان سینجان‌ به مادران تحصن کرده نامه ارسال کرده و بر اتحاد و پشتیبانی خود تاکید کردند.

همزمان در تحصن برای عدالت شهر اِلح، کنشگری به نام هَردَم کُچَر گفت: «از خلق شکوهمند این سرزمین درخواست می‌کنم، دست در دست هم نهاده و فردا به پای صندوق‌های رای بروند. تا تمامی قیوم‌های کوردستان را به آنکارا بازگردانیم.»