تحصن‌های برای عدالت برعلیه انزوای امرالی ادامه دارند

خانواده‌های زندانیان برای آزادی جسمانی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان تحصن‌های برای عدالت را ادامه می‌دهند. در این تحصن‌ها اعلام شد که آزادی خلق به آ‌زادی عبدالله اوجالان ارتباط دارد.

تحصن‌های برای عدالت

تحصن‌های برای عدالت که خانواده‌های زندانیان برای آزادی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان آغاز کرده بودند ادامه دارد.

ماردین

تحصن‌‌های برای عدالت خانواده‌های زندانیان و مادران صلح در ساختمان نهاد دب‌پ‌ در ماردین آغاز شد در ۸۲مین روز خود می‌باشد. کنشگران این تحصن ترانه‌های مبارزاتی و شعار «زنده‌باد مقاومت زندان‌‌ها» را سر دادند.

خواهر، فرهاد کورتای یکی از کادرهای پ‌ک‌ک که به همراه ۳ رفیق دیگرش در زمان کودتای نظامی ۱۹۸۰ در زندان شهر آمد برعلیه شکنجه بدن خود را به آتش کشید، ربیعه کورتای درخواست‌های خود را دوباره ابراز کردند. کورتای بیان داشت که آنان برای آزادی در تحصن هستند و چنین گفت: «ما می‌خواهمی راه صلح هموار شود. ما می‌خواهیم فرزندانمان از زندان رها شوند. همیشه در زندان‌ها نگه داشته می‌شوند. مگر پرونده آنان چست؟ پرونده آنان حقوق آنهاست،‌ حق تکلم به زبان خود را می‌خواهند. ما از هیچکس صدقه نمی‌خواهیم. انی آرمان ماست. ما برای این آرمان در تحصن هستیم. ما برابری و حقوق خود را می‌خواهیم.»

آمد

این تحصن برای عدالت که با پیشاهنگی جمعیت پشتیبانی از خانواده‌های زندانیان و محکومین (TUAY-DER) که با درخواست آزادی جسمانی برای رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان و راه‌حل دمکراتیک برای مسئله کورد آغاز شده بود، در ۱۱۶ مین روز خود ادامه دارد.

نماینده حزب چپ در آلمان، گوکای آکبولوت به همراه هیئتی که برای نظارت و دنبال کردن انتخابات از آلمان آمده بودند به ملاقات متحصنین رفتند. هیئت در این ملاقات درخواست‌های بستگان زندانیان را شنیدند و پشتیبانی خود را اعلام کردند.

بستگان زندانیان در تحصن خود درخواست دارند که فشار و سرکوب برعلیه زندان از میان برداشته شود و بیان داشتند که این تحصن را ادامه خواند داد. این تحصن با سر دادن شعار «بدون رهبر حیات میسر نیست» ادامه دارد.

اِلح

این تحصن برای عدالت که با پیشاهنگی جمعیت پشتیبانی از خانواده‌های زندانیان و محکومین (TUAY-DER) آغاز  گشته در ۵۷مین روز خود ادامه دارد. جنبش زنان آزاد (ت‌ژ‌ا)، دب‌پ، نهادهای دم پارتی در الح، اعضای پلتفرم رنج و دمکراسی در الح و بسیاری افراد دیگر به ملاقات این تحصن آمدند.

یکی از مادران شرکت کننده در این تحصن به نام سافوره اکین بیان داشت که پسر او یونس اکین در زندان حرف S مرتبط با امنیت بلند در شهر سمسور زندانی می‌باشد، بیش از یک ماه است که با انزوایی دشوار روبرو است و اعلام داشت که خشونت فیزیکی بر او اعمال می‌شود. اکین ابراز کرد که زندانیان سیاسی با مداخله‌های مختلفی روبرو می‌شوند و برای آگاهی به افکار عمومی فراخوان داد و گفت: «پسر من هر بار که به ما زنگ می‌زند می‌گوید که ما را به مرگ تهدید می‌کنند از ما صیانت کنید.»

استانبول

تحصن عدالت در ۱۱۰مین روز خود ادامه دارد. نهادهای دم پارتی در منطقه بایلیدکدزو، کنشگران ت‌ژا، جمعیت پشتیبانی از خانواده‌های گمشدگان آناتولیا (ANYAKAYDER) به ملاقات متحصنین در ساختمان سلطانگازی متعلق به دم پارتی رفتند.

در این ملاقات کنشگر ت‌ژا، خجه باشکاله توجه‌ها را به انزوای شدید برعلیه رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان معطوف داشت و چنین گفت: «تا زمانیکه انزوای تحمیلی برعلیه عبدالله اوجالان از میان برداشته نشده و آزادی جسمانی او عملی نشود هیچکس آزاد نخواهد شد.»