تحصن‌های برای عدالت چندین ماه است ادامه دارد

تحصن‌های برای عدالت با مطالبه‌ی آزادی جسمانی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان، در چندین شهر ادامه دارد.

تحصن‌های برای عدالت بستگان و خانواده‌ی زندانیان با مطالبه‌ی آزادی جسمانی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان و راه‌حل‌ سیاسی برای مسئله‌ی کورد در شهرهای آمد و اِلح و وان و مردین و استانبول ادامه دارد. در این تحصن‌ها شعارهای «زنده باد رهبر آپو» و «بدون رهبر زندگی میسر نیست» و «زنده باد مقاومت زندان» و «ژن، ژیان، آزادی» سرداده شد، مادران جلیقه‌هایی که بر روی آن نوشته شده بود «انزوا جنایت علیه بشریت است» را بر تن کردند.

در تحصن برای عدالت شهر اِلح، یاد گریلا لیلا آلتان (آرژین گارزان) و ۴ گریلای یژاستار که در ۱۴ مارس ۲۰۱۲ در جنگی در بدلیس به شهادت رسیده بودند. گرامی داشته شدند.

در تحصن برای عدالت شهر مردین گلبیاز گونش از مادران صلح گفت: «۷۷ روز است که در این‌جا به تحصن پرداخته‌ایم. خواستار این هستیم که حکومت مطالبات ما را بشنود، انزوا را رفع کنند و زندانیان ما را آزاد کنند. چندین زندانی بیمار وجود دارند، به همین سبب تحصن برای عدالت را انجام می‌دهیم‌. فشار زیادی علیه خلق کورد وجود دارد. به همین سبب تا پایان به تحصن خواهیم پرداخت. تا دست‌یابی به راه‌حل‌ تحصن خواهیم کرد و خواستار عدالت‌ خواهیم بود. هر کسی از اراده‌ی خود صیانت نماید. ما با هم رهبر و زندانیان را آزاد خواهیم کرد.»

در تحصن برای عدالت استانبول، خزر کاراتاش رییس جمخانه‌ی غازی، همچنین حسین اَسَن از مجلس پیران  سخنرانی کرد و حمایت خود را از مادران تاکید کردند.

مادران تاکید کردند تا رفع انزوای رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان و دیگر زندانیان، به مبارزه ادامه خواهند داد.