تحصن‌های برای عدالت در اکثر شهرها ادامه دارد

تحصن‌های برای عدالت در اکثر شهرها با مطالبه‌ی آزادی برای رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان و راه‌حل‌ دمکراتیک برای مسئله‌ی کورد ادامه دارد، همچنین جوانان انترناسیونالیست در بسیاری از نقاط جهان از این تحصن‌ها حمایت می‌کنند.

جوانان به بازدید از تحصن‌های برای عدالت رفتند که در بسیاری از شهرها از مردین تا اِلح، از آمد تا استانبول ادامه دارد، اعلام نمودند که زندان‌ها به محل «سیستم شکنجه» تبدیل شده است و اعلام کردند «ما ستمدیدگان به عنوان سوسیالیست و مدافعین حقوق بشر، علیه حکومت‌های ستمگر، باید از یکدیگر حمایت کنند.»

مردین

تحصن برای عدالت در مردین ۷۵ روز است که ادامه دارد. جوانان سازمانهای چپ سوسیالیست‌های اروپا در پی دعوت انجمن جوانان حزب برابری و دمکراسی خلق‌ها (دَم پارتی) به کوردستان آمدند و به دیدار تحصن‌گران رفتند.

جوانان اعلام کردند که از مطالبات تحصن‌گران حمایت می‌کنند و برای گسترش مقاومت آن‌ها هرچه در توان داشته باشند انجام می‌دهند.

جوانان در سخنانشان فشار و سرکوب علیه خلق کورد را رد کرده و از سکوت جامعه‌ی بین‌المللی در برابر انزوا و فشارهای ترکیه انتقاد کردند و اعلام نمودند از تحصن برای عدالت مادران حمایت می‌کنند.

غربت تکین در تحصن برای عدالت به نمایندگی از مادران صلح سخنرانی کرد و اعلام نمود: «آن‌ها برای آزادی اوجالان مبارزه می‌کنند و به مبارزه‌ی خود تا آزادی رهبر ادامه خواهند داد زیرا تا رهبر اوجالان آزاد نگردد نه زن آزاد خواهد شد و نه جامعه به آزادی دست خواهد یافت.»

آمد

تحصن برای عدالت که در شهر آمد با پیشگامی انجمن کمک و همبستگی با خانواده‌های زندانیان و محکومان (TUAY-DER) آغاز شده است، در ۱۰۹مین روز خود در ساختمان حزب مناطق دمکراتیک (د‌ب‌پ) ادامه دارد. تحصن کنندگان شعارهای «انزوا جنایت علیه بشریت است»، «ژن، ژیان، آزادی»، «زنده باد مقاومت زندان» و «بدون رهبر زندگی میسر نیست» را سردادند.

اِلح

تحصن برای عدالت که در شهر اِلح با پیشگامی انجمن کمک و همبستگی با خانواده‌های زندانیان و محکومان (TUAY-DER) آغاز شده است، در ۵۱مین روز خود ادامه دارد. این تحصن با شعارهای «انزوا جنایت علیه بشریت است» و «بیایید از طریق عدالت انزوا را بشکنیم، به صدای زندانیان تبدیل شویم» ادامه یافت.

استانبول

تحصن‌ برای عدالت که در استانبول با پیشگامی انجمن کمک و حمایت از خانواده‌ی زندانیان و زندانیان مرمره (MATUHAYDER) برگزار می‌شود در ۱۰۱مین روز ادامه دارد. در این تحصن شعارهای «بیایید انزوا را برای ساختن زندگی آزاد بشکنیم، صدای زندان‌ها باشیم» و «برای عدالت انزوا را بشکنیم، برای صلح اجتماعی صدای زندان‌ها باشیم» روی دیوار نصب شده بود.